DSR X

DSR X 2023

Elmotorsykkel med Z-Force 75-10X direktedreven elmotor og 225 Nm. DSR X er spesialdesignet for å takle belastningene ved kjøring i ulendt terreng. Det brede og høye styret, de solide fotpinnene, lavt tyngdepunkt og det smale området ved salen gjør stående kjøring til en lek.

Enova-støtte
Kjøp og få tilbake 25 000 kr fra Enova!
Les mer
Varenr.: 00-08590DSRX
Farge:
Veil. utsalgspris fra
279 900,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

En helt ny generasjon motorsykkel skaper en revolusjon på to hjul, og både ytelser og teknologi løftes mange hakk med nye Zero DSR/X. Amerikanske Zero Motorcycles flytter grensene for hva mange trodde var mulig når den nye X-modellen nå presenteres. DRS/X er verdens sterkeste serieproduserte Adventure-modell, med et dreiemoment på 225 Newtonmeter. Den sprenger alle grenser – ikke bare innen adventure-segmentet, men for en hel MC-verden. Høydepunkter: • Ny Z-Force 75-10X direktedreven elmotor med 225 Nm, som er spesialdesignet for å takle belastningene ved kjøring i ulendt terreng. • Den råsterke elmotoren leverer 100 % kraft omtrent fra første hundredel. • En full pakke med forhåndsprogrammerte kjøremoduser, inkludert Sport, Street, Eco, Rain og Canyon-modus, kan velges gjennom Zeros dash-grensesnitt, og kan tilpasses gjennom neste generasjons app som er tilgjengelig for Apple iOS og Android. • Du kan også legge til offroad-egenskaper til en av de forhåndsprogrammerte modusene, for å sikre eksepsjonell kontroll under variable forhold mellom sykkel og underlag. • Bosch Motorcycle Stability Controls leverer stabilitet i bremsingen og kontroll på grepet under alle forhold. • Utstyrt med det klasseledende batteriet Z-Force 17,3 kWh. • DSR/X-eieren kan utvide rekkevidden enda mer, til en massiv ladekapasitet på 21 kWh med den valgfrie Power Tank-oppgraderingen. • Ladetid (hurtiglader) 1,6 t. 2,7 t med standardlader. Kan lades i det svært utbredte norske ladenettet for elbiler (ca 5000 hurtigladere i Norge). • Vedlikeholdsfri og sterk reimdrift. • Zero Motorcycle App gir muligheter til å forhåndsbestemme flere parametere, som dreiemoment, topphastighet og batteri-regenerering. • Fullt justerbar bakstøtdemper og vindskjerm med svært enkel mekanisk justering. • Stort utvalg av originalt tilbehør som alu-kofferter, skliplate under motor og mye mer. Zero DSR/X er mye mer enn «bare» et ekstremt dreiemoment. Det kreves ingen Nobelpris i fysikk for å forstå at den elektriske konstruksjonen, med batteri og motor som er plassert langt nede i rammen, gir et bedre utgangspunkt enn en tradisjonell MC med stor drivstofftank plassert høyere oppe. Det ultralave tyngdepunktet gir eksepsjonelle kjøreegenskaper på veien. Når vi legger til at antall bevegelige deler er redusert til et minimum, sammenliknet med en tradisjonell bensinmotor, så er det enkelt å skjønne at dette er en konstruksjon som tilbyr kjøreegenskaper med en helt ny dimensjon. Og det er nettopp disse revolusjonerende kjøreegenskapene som skaper begeistring i fagpressen. Under verdenslanseringen var det et samlet pressekorps som fremhevet de fantastiske egenskapene DSR/X tilbyr. Den nær perfekte vektbalanseringen skaper en motorsykkel som gjør nøyaktig det du ber den om på landeveien. 247 kilo er nærmest som tryllet bort, der du flyter av gårde på favorittveien din. Sømløst, stabilt og presist. Den revolusjonerende konstruksjonen har flere fordeler. Zero-ingeniørene har på magisk vis klart å konstruere en førerposisjon helt unik alt annet du er vant med på slike adventuremodeller, som gjerne har høye førerposisjoner og høyt tyngdepunkt. På DSR/X sitter du godt i selve sykkelen, noe som sammen med det lavere tyngdepunktet gir svært god stabilitet og kontroll under aktiv kjøring på landeveien. I tillegg er den konstruert for å kunne kjøre stående på steder der underlaget er krevende. Det brede og høye styret, de solide fotpinnene og det smale området ved salen gjør stående kjøring til en lek. Og dette forsterkes når vi inkluderer det ultrabalanserte og lave tyngdepunktet. Du kan velge eikefelger med mer offroadorienterte dekk som tilvalg. Da er du sikret enda bedre grep på grus og mer krevende underlag, og får en sykkel med enda tydeligere offroad-design. Zero DSR/X er ingen rendyrket offroader, men en allrounder som ikke takker nei til en avstikker på grusveien. Med den glimrende vektfordelingen og det lave tyngdepunktet er gruskjøringen adskillig lettere enn man kan tro. En enda viktigere konsekvens av den gode balanseringen er egenskapene ved hard nedbremsing. Zero DSR/X er ekstrem stabil, og takket være samspillet med sikkerhetssystemet har du til enhver tid utmerket kontroll på motorsykkelen. DSR/X er den første elektriske motorsykkelen med Boschs Offroad Motorcycle Stability Control (MSC) som gir ytterligere sikkerhet, kontroll og selvtillit for førere på alle ulike erfaringsnivåer. Bosch sitt MCS-system fungerer bedre og mer effektivt med elektrisk motor enn med konvensjonell bensinmotor. Samspillet med den elektriske motoren skjer raskere enn på bensinmotoren, særlig når det gjelder traction control: Justering av spenningen til den elektriske motoren skjer raskere enn reduksjonen av bensintilførselen skjer til en sylinder. Aldri før har MC-verden sett et sikkerhetssystem som responderer så raskt som på Zero DSR/X. Nye Cypher III+ sørger for å gi føreren en komplett kjøreopplevelse. Systemet sørger for så rask lading som er mulig på en motorsykkel, maksimal batteriutnyttelse, presis navigasjon og Parking Mode, som gir muligheten til enkel forflytning både framover og bakover ved parkering. DSR/X er nemlig utstyrt med revers-funksjon som kan benyttes i krevende situasjoner som kan oppstå når man skal håndtere motorsykkelen. Ladingen skjer som med en vanlig elbil. Det betyr at du enkelt kan benytte det svært godt utbredte ladenettet vi har i Norge. Med bare en halvtimes stopp har du ca 15 mil ekstra på «tanken». Du kan med andre ord ganske så uanstrengt legge bak deg 40 mil på en dag – bare med en ladestopp. Og hvem tar ikke uansett en liten pause for å slukke tørsten og ta en prat med kjørekompisen på en såpass lang etappe? Og for ikke å glemme den aller viktigste fordelen – nemlig miljøfordelen. Det er hevet over enhver tvil om at konvensjonelle bensinmotorer skal fases ut på sikt. Med en motorsykkel fra Zero har du muligheten til å være helt fremme i startfeltet – med en motorsykkel som er designet for framtiden. Zero Motorcycle App: • Bluetooth-tilkobling for både iPhone og Android. • Justerbar ytelse på motorsykkelen for å bestemme hvor sportslig eller økonomisk du vil ha den. • Skjerm viser nøyaktig ladetilstand, og strømforbruk i sanntid mens du kjører. • Eiere av 2017-2023-modeller kan bruke Zero Motorcycles-appen for å oppdatere firmware, da sparer du tid, penger og serviceturer.

iPhone og Android

Oppdag Zero-appen

Med sin egen app til både iPhone og Android får du full oversikt over MC-en din. Du kobler enkelt til med bluetooth og kan deretter styre oppsettet, se strømbruk i sanntid, oppdatere firmware og mye mer.

Galleri

Artikler

  • Hvilken motorsykkel passer for deg?

    Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.

  • ENOVA-støtte til elmoped, elmotorsykkel og eldrevet ATV/UTV

    Fantastiske nyheter om du skal kjøpe nytt elkjøretøy. Enova SF er et statlig foretak som gjør det lettere for norske bedrifter å skape livskraftig forandring. Enova gir nå støtte til kjøp av elektrisk drevet moped, motorsykkel eller MC-registrert ATV/UTV. Det gir deg som forbruker en rabatt på kr 3.500, kr 11.000 (redusert fra kr 15.000 2. oktober 2023) eller kr 25.000. Sjekk hvor mye ditt kjøretøy kan oppnå i støtte.

Nyheter og kampanjer – rett i innboksen!