TG 7,9 Supreme

TG 7,9 Supreme

Over åtte meter lang, har flere køyer og det største soltaket i sin klasse

Varenr.: TG-79-SUPREME
Motor:
Veil. utsalgspris fra
1 475 000,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

I motsetning til de andre TG-modellene har TG 7.9 sin egen plass i baugen med egen inngang. Plassen kan brukes som oppbevaringsplass eller utstyres med seng og/eller toalett. Båten har romslige plasser og en enkel og sikker vei til styrehuset. Vinduene rundt det store styrehuset gir fri sikt i alle retninger og det store soltaket gjør at du også kan kjøre stående eller nyte solen i godt vær. Styrehuset har komfortabelt plass til opptil 10 personer og det er plass på dekk til 5 personer. Supreme har samme størrelse som søstermodellen, men forsterket på flere måter. 7.9 Supreme har samme størrelse og utstyr som søstermodellen, men den er forsterket på mange måter. Båtens akterspeil er forsterket, noe som gjør at båten kan utstyres med hele 300 hk motor. Den større motorkraften muliggjør en marsjfart på opptil 40 knop. I tillegg til det forsterkede akterspeilet er også båtens skrog, bjelker, sider og motorbrønn forsterket. TG 7.9 Supreme er også mer lydisolert, noe som gjør reisen mer behagelig da støy fra utsiden ikke forstyrrer de som sitter i førerhuset. Drivstofftanken i Supreme er litt større enn i søstermodellen og skinnene er alle stilig sorte. TG 7.9 Supreme inneholder et eksepsjonelt antall funksjoner og utmerkede detaljer, les mer om dem nederst på siden. Sikkerhet Båtens høye sider, omfattende rekkverk og den praktisk utformede baugen med tre trinn gjør det behagelig og trygt å bevege seg rundt på fordekket for både barn og voksne. Frontskinnene er festet med tre støttepunkter, noe som gjør dem ekstra sterke, og takket være det brede gapet er det enkelt å frakte forskjellige varer. Den grove, litt robuste overflaten er trygg å tråkke på selv i vått vær og er lett å holde ren. Forrommet dreneres med to vedlikeholdsfrie 60 mm dreneringshull på sidene av båten. Båten er utstyrt med håndtak eller rekkverk ved alle seter og i taket på kabinen, som er lette å holde i under kjøring og kan være til hjelp når man reiser seg fra benken. Det er to vindusviskere på båten. Viskerbryterne er plassert slik at de er lett tilgjengelige for både fører og kartleser. Vindusviskeren på førersiden har, i tillegg til den kontinuerlige hastigheten, intervallhastighet og ved å trykke på en egen knapp enkeltsveip. Standardutstyret inkluderer et ventilasjons- og avrimingssystem, hvor frisk luft tas inn fra frontveggen på førerhuset og fjernes fra bakveggen. Den innkommende luften ledes halvt opp mot frontvinduet og resten av luften mot frontsidevinduene, for å garantere god sikt for sjåføren selv i våtere vær. Det er mulig å utstyre båten med varmeapparat, og da ledes halvparten av den varme luften mot frontruten. Alle båtens vinduer er laget av herdet glass, noe som gjør dem mer holdbare. Bortsett fra fire vinduer i baugen, er også alt glass tonet. En klar frontrute garanterer best mulig sikt selv i mørket eller regnvær. Dørkarmene og vindusstolpene er utformet for å være så smale som mulig for ikke å begrense sikten. Båtens seter og sofa er alle i samme høyde, noe som gjør at alle passasjerer, inkludert barn, har god utsikt ut av båten. Dette reduserer reisesyke i dårlig vær. Vi tør påstå at siktet fra TG 6.9 er det beste i sin klasse. Båtens navigasjonslys og negative frontrute er optimalisert for mørkekjøring slik at lys eller reflekser ikke forstyrrer synsfeltet. I tillegg kan du få ekstralys etter behov, som hjelper blant annet ved mørkekjøring. LED-lysene i baugen er plassert inne i fordekket for å beskytte mot støt, og er samtidig ikke i veien når man går inn og ut av båten. Ved hjelp av lysene oppdages reflekterende sjømerker i en avstand på opptil 500 meter og andre former i en avstand på rundt 300 meter. Buelysene er også et utmerket hjelpemiddel, for eksempel når man kommer til en mørk hyttestrand. De bakre arbeidslysene lyser opp akterenden på båten og er til god hjelp ved rygging i havna eller ved fortøyning ved bøye. LED-lysserien i førerhuset lyser opp de åpne områdene inne i førerhuset, men uten å blende. De gir en varm og stemningsfull belysning når du sitter i båten om kvelden. Båten kan også utstyres med ett eller to fjernstyrte lyskastere. Lyskasterne er plassert slik at de ikke lyser opp fordekket og de kan også rettes til siden eller akter. Takket være det fullt dekkede soltaket forstyrrer ikke søkelysene utsikten fra innsiden av båten. Funksjonalitet I motsetning til de mindre TG-modellene har TG 7.9 sin egen plass i baugen med egen inngang. Plassen kan brukes som oppbevaringsplass eller utstyres med seng og/eller toalett. I baugen på båten er det oppbevaringsboks for tau og på akterdekket er det inntil fire oppbevaringsbokser som også fungerer som seter. Alle oppbevaringsbokser på båtens åpne dekk er utstyrt med gummipakning for å holde bagasjen så tørr som mulig og dempe eventuell rangling fra luken under kjøring. Som ekstra tilbehør til båten kan du få baugstige, putesett til akterbenk og sammenleggbar bord, som når de er slått sammen tar absolutt ingen plass Båtens store inngangsdør letter lasting og fungerer på grunn av godt utformede hengsler selv i kaldt vær. Døren er også mer vanntett enn den tradisjonelle skyvedøren takket være gummipakningen. Døren holdes åpen i lave hastigheter av en magnet og er laget av lagdelt laminat og karbonfiber for å gjøre den så stiv som mulig. Hekkdøren er utformet slik at døren ikke fryser ved kaldere værforhold. Den øvre skinnen er montert under taket for beskyttelse mot været og den nedre skinnen vender nedover slik at den ikke samler opp is, rusk eller sand. Tettheten til akterdøren sikres av en dobbel gummipakning som kiler seg inn mellom dør og karm når døren lukkes. Dette reduserer også støy og resonansvibrasjoner fra motoren. Du beveger deg jevnt fra baugen på båten til hekken enten gjennom den brede midtgangen eller langs sidedekkene. Mellomgangen har god plass til passasjerene i båten og for godstransport. Sidedekkene letter også havnemanøvrer og for eksempel ved feste av fendere. Takket være det store todelte soltaket kan man nyte den friske sjøluften i fint vær og ventilere båten på et øyeblikk i varmt vær. Det er brukt myke lyddempende materialer i båten og noen av de indre flatene har en lett buet form. I tillegg er båtens skrog strukturelt laget meget stivt og lydtett. Takket være disse detaljene er lydnivået i båten veldig behagelig. Båten har også et ventilasjonssystem i skroget som ventilerer skroget under kjøring og dermed også reduserer kondens. Dette forlenger levetiden til båtens elektroniske utstyr og hindrer muggdannelse. Ergonomi I båten har føreren en nøkkelrolle når det gjelder komfort og sikkerhet for alle i båten. Av denne grunn er førersetet plassert nesten midt i båten, med best sikt i alle retninger. Posisjonen er også optimal når du kjører alene, da det er lett og raskt å komme til baugen og hekken under babords manøvrer. Alle kontrollenheter er lett tilgjengelige for sjåføren uten å måtte nå lenger. Dashbordet er dekket av mørkt materiale for å hindre refleksjon fra frontruten. Nødvendig utstyr som trengs ved kjøring plasseres tett inntil hverandre for å gjøre bruken smidig. Den fremre delen av setet er sammenleggbar og under setet er det et hevet nivå hvorfra du kan se ut gjennom soltaket når du står. Ved siden av førersetet er det et romslig åpent rom for hjelpemidler som trengs for navigering, som kikkert, kart eller søkelys. Det er mulig å installere et kjøleskap under førersetet og ved hjelp av et sengesett dannes en bred dobbeltseng i akterdelen av kabinen. Opptil 10 personer sitter komfortabelt i kabinen og det er sitteplasser på dekk for 5 personer. Oppbevaringsplass i hytta finnes under alle tre sofaer og under gulvlukene. Under benken på babord side er det en meget stor oppbevaringsplass, som også rommer lengre gjenstander, opptil 1,5 meter lange. I tillegg er det rikelig med oppbevaringsplass til for eksempel fendere og ankere under benkene på akterdekket Opptreden Båtens sporty skrog fungerer utmerket med 300 hk motor og toppfart over 40 knop. Økonomisk marsjfart er rundt 30 knop.

Mål og vekt
Vekt
1550 kg
Lengde
8020 mm
Bredde
2500 mm
Høyde
2450 mm
Annet
Max. antall passasjerer
11 stk.
CE-klassifisering
C
Klassifiseringsbeskrivelse
Fartøy til bruk nær kysten. Vindstyrke tom 13,8 m/s dvs liten kuling. Bølgehøyde tom 2 meter.
Drivstofftank
290 l
Motor
Max. motoreffekt
300 hk

    Inkludert utstyr

    2 stk. lensepumper, 12V strømuttak, Badestige, Brannslukker, Drivstoffilter, Fem koppholdere, Oppbevaringsboks for fendere, Hovedbryter for to batterier, Hydraulisk styring, Kabinbelysning, Madrass og teppe i kabin, Knotter (6) og skinner i syrefast stål, Fyrkart, Bokser for ankere og fortøyningsliner i hekken, Bokser for fendere og fortøyningsliner foran, Låsbar kabin, Navigasjonslys, Plass for radarantenne, Plass til frontlykter (1 eller 2 stk.), Raymarine Axiom+ 9 RV kartplotter + CPT-S transduser (Axiom+ fra modellår 2021), Regnvann selvdrenerende dekkkonstruksjon, Sitteplass i lugar for 10 personer, Bakseteplass for 5 personer, Syv holdehåndtak, Skyvedør bak, Store dører, Justerbart førersete, Tonede sidevinduer, Trimplan,Todelt soltak,Ventilasjon i førerhuset, Vindusvisker (SB og BB), Forhåndsinstallasjon av varmeapparat.

    Ekstrautstyr

    Ankerholder og tilleggsknapp, Ankervinsj og stativ, Bluetooth radio og høyttalere, Søkelys, gråfarget skrog, kjøleskap, baugpropell, LED-pakke (hodelykt, interiørlys og arbeidslys), Pentteri (vask, komfyr og ferskvann 10 l), Oppdateringer for Raymarine Axiom+ 12 RV kartplotter, et bord akter, bord i kabin, elektrisk vanntoalett, Madrassett og puter akter, Webasto varmeapparat, gardiner, sengemadrasser bak og foran, Pendlerpakke (baugpropell, Webasto varmeapparat, bord innvendig og LED-pakke), bunnstoff, macerator og gjennomføring for toalett.

    Galleri

    Nyheter og kampanjer – rett i innboksen!