TG 6,9

TG 6,9

Bestselgende kabinbåt 2019 - 2021 i finland

Varenr.: TG-69
Motor:
Veil. utsalgspris fra
859 000,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

TG 6.9 er et utmerket valg for sosial- og dagsturbruk. Båten, designet etter flere tiår med erfaring og ekspertise, er perfekt egnet for bruk av selv den mest krevende båtfører. TG 6.9 er den bestselgende kabinbåten i Finland i 2019, 2020 og 2021. TG 6.9-båten kombinerer komforten til en kabinbåt med enkelheten til en dagsturbåt. Båtens romslige rom og praktiske detaljer har blitt foredlet med mange års erfaring for å betjene tilkobling og dagsturbruk. Båten har åpne plasser som egner seg for kommunikasjon og enkel og sikker passasje. I tillegg gjør modifiserbare innvendige rom og ferdige detaljer som gir tilstrekkelig synlighet og ergonomi bruk enkel og trygg. Hyttas modifiserbare interiørdesign gjør at alle åtte personene ombord kan ha forovervendte sitteplasser. I godt vær har den åpne plassen foran og bakdekket seter og god plass til bagasje. TG 6.9 er en fullblods utfluktsbåt, med 2/3-åpningssoltak som standardutstyr. Kjøleskap, varmeapparat, ferskvannsanlegg, vannkoker, gardinsett og madrassett er ekstrautstyr. Det er også mulig å utstyre båten med omfattende belysning og en større kartplotter for de mørke og regntunge høstdagene. Utgangspunktet for utformingen av TG-båter har vært å skape en båtsamling som med tanke på at detaljer og kvalitet møter behovene til selv de mest krevende øyboerne. Designerne av båtkolleksjonen har flere tiår med personlig erfaring innen helårs øyliv og båtdesign. Dette kan i båter sees på som praktiske og sikkerhetsforbedrende detaljer. TG 6.9-båten har fått plass til et eksepsjonelt antall funksjoner og utmerkede detaljer, les mer om dem nederst på siden. Sikkerhet Båtens høye sider, omfattende rekkverk og tre trinn i baugen gjør frontrommet lett å navigere i og trygt også for barn og eldre. Bueskinnene er festet med tre støttepunkter, slik at de er spesielt robuste, og takket være det store gapet er det lett å transportere varer. I tillegg er grovingen som brukes på båten i Tyrkia svært slitesterk selv når den er våt og lett å holde ren. Den fremre åpne plassen dreneres med to vedlikeholdsfrie og slitesterke 60 mm dreneringshull på sidene av båten. Båten har solide håndtak eller rekkverk på alle seter og på kabintaket, som du kan holde deg i mens du kjører og som er til hjelp når du reiser deg fra setet. De to vindusviskerne og betjeningsbryterne er plassert slik at de er enkle å finne i mørket eller i dårlig vær, og passasjeren kan også strekke seg for å bruke dem. I tillegg til kontinuerlig hastighet har viskeren på førersiden vedlikeholdshastighet og enkeltvisker med separat trykknapp. Båten har ventilasjons- og avrimingssystem som standardutstyr, hvor frisk sjøluft tas inn fra frontveggen på kabinen og fjernes fra bakveggen. Halvparten av den innkommende luften ledes til frontvinduet og resten til sidevinduene foran, og dermed sikres førerens sikt også i vått vær. Det er mulig å utstyre systemet med en varmeapparat, i så fall blir halvparten av den varme luften rettet mot frontruten. Alle glassene på båten er laget av herdet glass, slik at det er verre å få riper. Bortsett fra de fire frontvinduene er alle glassene tonet. Den klare frontruten garanterer best mulig sikt i mørkt og regnvær. Dørkarmene og vinduspostene er utformet slik at de er så smale som mulig og dermed ikke forstyrrer sikten. Båtens seter og sofa er alle i samme høyde, slik at alle passasjerer, inkludert barn, kan se godt ut av båten. Dette reduserer reisesyke i dårlig vær. Vi tør påstå at båten har best sikt i sin størrelsesklasse i alle retninger. Båtens navigasjonslys og negative frontrute er optimalisert for kjøring i mørket slik at lys eller reflekser ikke forstyrrer synsfeltet. Ekstra lys, tilgjengelig som tilbehør, hjelper når du kjører i mørket. LED-lysene på baugen er beskyttet mot støt, og de er ikke i veien når man beveger seg til båten fra baugen. Ved hjelp av lys kan reflekterende sjømerker oppdages på opptil 500 meters avstand, og andre former på rundt 300 meters avstand. Bauglysene er også en utmerket hjelp ved lossing av båten, for eksempel ved en mørk hyttestrand. De bakovervendte arbeidslysene lyser opp baksiden av båten og er et utmerket hjelpemiddel ved rygging i havna eller ved feste til bøye. LED-strips installert inne lyser opp hytta og åpne områder, men blender ikke og fungerer også som stemningsbelysning om kvelden. Båten kan også utstyres med ett eller to fjernstyrte lyskastere. Lyskasterne er plassert slik at de ikke lyser opp fordekket og kan også brukes til å belyse siden og bak. Takket være det lukkede soltaket forstyrrer ikke søkelysene sikten fra innsiden av båten. Praktisk Alle oppbevaringsplasser i båtens åpne rom er utstyrt med gummipakning, slik at bagasjen holder seg så tørr som mulig og lukene ikke rasler under kjøring. Det er oppbevaringsplass/sete og tauboks i frontrommet, og oppbevaringsbokser/seter i bakre hjørner av bakdekket på båten. Paarpuuris bakskuff har en plate som deler plassen i to deler for for eksempel tau, ankere eller hviler. Bakdekket har også et romslig hold for oppbevaring av større gjenstander. To klaffseter er tilgjengelig som tilbehør til bakdekket, som ikke tar mye plass når de er slått sammen. I den fremre åpne plassen er det ledig gulvplass foran førerens frontrute, hvor du kan oppbevare bagasjen i godt vær slik at den ikke er i veien når du reiser i båten. Båten har et baugtrinn tilgjengelig som tilbehør, som kan oppbevares i baugoppbevaringsboksen. Båtens store inngangsdør letter lasting og takket være hengslene fungerer den selv i kuldegrader og er også mer vanntett enn en tradisjonell skyvedør takket være gummipakningen. Døren holder seg åpen i lave hastigheter ved hjelp av en magnet og er laget av lagdelt laminat og karbonfiber for å gjøre den så stiv som mulig. Bakdøren på båten er utformet slik at døren ikke fryser under kalde forhold. Den øvre skinnen er installert under taket for å beskytte den mot været og den nedre skinnen er vendt nedover slik at den ikke samler opp is, rusk eller sand. Bakdørens tetthet sikres av en dobbel gummipakning, som kiler seg fast mellom døren og karmen når døren lukkes. Dette reduserer støy og resonansvibrasjoner fra motoren. Båten kan passeres langs den brede midtpassasjen eller sidedekkene. Midtgangen har god plass til personer på båten og for godstransport. Sidedekkene er nyttige ved babord manøvrer og for eksempel ved feste av hviler. Takket være det store todelte soltaket som åpnes fra taket, kan du nyte den friske sjøluften i godt vær og lufte båten på et blunk i varmt vær. Samtidig kan båten låses, og i regnet er luken helt vanntett og sleper ikke. I tillegg til dette er rammen gjort strukturelt meget stiv og lydisolert. Takket være disse detaljene er lydnivået på båten behagelig lavt. Båten har også et skrogventilasjonssystem, som ventilerer skroget under kjøring og dermed reduserer oppsamlingen av kondensvann. Dette forlenger levetiden til båtens elektriske utstyr og hindrer muggdannelse. Ergonomi I en båt spiller føreren en nøkkelrolle når det gjelder reisekomfort og sikkerhet for alle på båten. Av denne grunn er førerens solide sete plassert nesten på senterlinjen av båten, hvorfra den beste sikten er tilgjengelig i alle retninger. Plasseringen er også optimal når man opererer alene, fordi det er enkelt og raskt å gå forover og akterover i babord manøvrer. Ved førersetet er alle båtens kontroller innen rekkevidde og lett tilgjengelig uten å nå. Dashbordet er dekket med et mørkt materiale slik at det ikke er reflekser på frontruten. Når du kjører samtidig, plasseres de nødvendige enhetene ved siden av hverandre slik at bruken av dem er uanstrengt. Den fremre delen av setet er vippbar og under den er det en plattform hvor du kan strekke deg ut for å se ut av det store soltaket når du står. Ved siden av førersetet er det et romslig åpent rom for hjelpemidler som trengs i navigasjonen, som kikkert, kart eller søkelys. Det er mulig å montere komfyr og kjøleskap under førersetet, og med madrasssettet kan du få en bred dobbeltseng i hytta. Sofaen på styrbord side av hyttesofagruppen kan snus enten sidevegg eller bakvegg. Når sofaen står mot sideveggen blir det mer plass på gulvet. Benkene og sofaen er laget av materiale som avviser vann, smuss og mugg. Det er et åpent rom under den flyttbare benken, hvor gjenstandene som trengs under turen er innen rekkevidde. Det er en meget stor oppbevaringsplass under benken på babord side av båten, som kan holde gjenstander opp til 1,5 meter lange.

Mål og vekt
Vekt
1000 kg
Lengde
6700 mm
Bredde
2500 mm
Høyde
2300 mm
Annet
Max. antall passasjerer
8 stk.
CE-klassifisering
C
Klassifiseringsbeskrivelse
Fartøy til bruk nær kysten. Vindstyrke tom 13,8 m/s dvs liten kuling. Bølgehøyde tom 2 meter.
Drivstofftank
160 l
Motor
Max. motoreffekt
150 hk

    Inkludert utstyr

    2 lensepumper, 12V strømuttak, badestige, Drivstoffilter, Pute- og sengemadrass i kabinen, Hovedbryter for to batterier, Hydraulisk kontroll, Kabinbelysning, Putesett og gulvmatte i kabinen, Knapper (6) og rekkverk i syrefast stål, Bokser for ankere og fortøyningsliner i hekken, Bokser for fendere og fortøyningsliner i front, Låsbart førerhus, Koppholder, Navigasjonslys, Plass for radarantenne, Plass til frontlykter (1 eller 2 stk), Raymarine Axiom+ 9 RV kartplotter + CPT-S-svinger + fyrtårndiagram, Regnvann selvdrenerende dekkkonstruksjon, Sitteplass i lugar for 7 pers., Skyvedør bak, Justerbart førersete, Store dører, Tonede sidevinduer, Trimplan, Todelt soltak, Forberedt for varmeapparat, Ventilasjon i førerhuset, Vindusviskere (SB og BB).

    Ekstrautstyr

    Bluetooth radio og høyttalere, Søkelys, Grått skrog, kjøleskap, båtpropeller, buestige, LED-pakke (hodelykt, interiørlys og arbeidslys), klaffbenk, Ferskvannssystem og Origo komfyr, et bord for inne/utebruk, Oppdateringer for Raymarine Axiom+ 12 RV kartplotter, bord (kan brukes innen- eller utendørs), Webasto varmeapparat, gardiner, Pendlerpakke (Webasto-varmer og led-pakke), akterbord.

    Dette sier de om TG 6,9

    Et sterkt produkt! TG-6.9X er en riktig vellykket styrehusbåt, med et nydelig skrog og smart planløsning. Det er fremfor alt et større akterdekk som skiller båten fra de øvrige modellene, men også en meget komfortabel førerplass.

    Galleri