TG 6,1

TG 6,1

En praktisk og ukomplisert landstedbåt, designet spesielt for kortere turer i skjærgården eller langs kysten. Det åpne baugområdet er trygt med høye rekker og er tilgjengelig for båtfolk i alle aldre. Den kompakte kabinen tilbyr fem passasjerer beskyttelse mot vind og rådende værforhold.

Varenr.: TG-61
Motor:
Veil. utsalgspris fra
499 000,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

Designet til TG 6.1 representerer den moderne linjen til resten av TG-kolleksjonen. Båtens høye sider, trapp og omfattende rekkverk gjør frontplassen enkel å navigere og trygg for barn og eldre. Bueskinnene er festet med tre støttepunkter, slik at de er spesielt solide, og takket være den store åpningen er det lett å transportere varer. I tillegg er skroget på båten ru og er svært slitesterk selv når den er våt og lett å holde ren. Alle båtens kontroller er innen rekkevidde av førerens hender, og sikten ut av de store vinduene er nesten uhindret. Båtens frontrute er laget av herdet glass, slik at de ikke blir lett riper. Dørkarmene og vindusstolpene er utformet for å være så smale som mulig slik at de ikke forstyrrer sikten. De to vindusviskerne har betjeningsbryterne enkelt plassert slik at de er lette å finne i mørket eller i dårlig vær. Båten har ventilasjons- og avrimingssystem som standardutstyr, hvor frisk sjøluft tas inn fra frontveggen på kabinen til førerens frontrute og fjernes fra bakveggen. På denne måten er førerens sikt best mulig selv i vått vær. Det er mulig å installere LED-lys på baugen som tilbehør i båten. LED-lysene plasseres inne i baugdekket, hvor de forblir beskyttet mot mulige støt, og ikke er i veien når man kjører til båten. Takket være lysene kan reflekterende sjømerker oppdages opptil 800 meter unna og andre overflateegenskaper fra ca 400 meter unna. Bauglysene er også til stor hjelp når båten skal losses for eksempel ved en mørk hyttestrand. Den åpne plassen foran på flerbruksbåten har god plass til å frakte bagasje, samt seter for fire passasjerer. Det er en god passasje langs midtgangen eller via sidedekkene. Sidedekkene er spesielt nyttige ved havnemanøvrer og ved festing av tau. Den gjennomgående strukturen letter manøvrer når du betjener båten alene. Å gå på sidedekkene og komme på kaien fra siden av båten gjøres lettere av de solide takrelingene, som gir et godt og sikkert grep. Baugstrige er tilgjengelig som tilbehør til båten, som gjør det lettere å komme i land. Båtens store inngangsdør muliggjør enkel lasting av bagasje inn i kabinen. TG 6.1 har en bakre skyvedør, som også kan holdes åpen under kjøring. Bakdøren er utformet slik at den ikke kan fryse under kalde forhold. Den øvre skinnen på døren er installert under taket for å beskytte den mot vær og vind, og den nedre skinnen er vendt nedover slik at den ikke samler is, skitt eller sand. Dørens tetthet sikres av en dobbel gummipakning, som kiler seg inn mellom døren og karmen når døren lukkes. Takket være dette er lydene som bæres av motoren og resonansvibrasjoner mindre. I begge de åpne rommene av båten er det lukkbare oppbevaringsplasser for for eksempel hviler, tau og ankre, i tillegg er oppbevaringsplassene utstyrt med gummipakninger slik at bagasjen holder seg så tørr som mulig og lukene ikke rasler mens man kjører. Fra badeplattformen på babord side er det også lett å gå enten for å bade eller til kai med båten fortøyd med hekken mot kai. Det er seter til seks personer i kabinen. Sjåfør og co-driver sitter komfortabelt i hver sin plass, i tillegg er det sofaer for to på begge sider. Båtens standardutstyr inkluderer trimnivåer og soltak like bredt som taket. Takket være det store soltaket går det raskt å lufte ut av båten og du kan nyte godværet selv når du er beskyttet mot vinden. Fører og co-driver har god stående sikt fra det brede soltaket. Det er god lagringsplass i kabinen. På babord side kan bagasjen legges i en låsbar oppbevaringsboks, så den ikke er i veien under kjøring. På styrbord side er det derimot to åpne oppbevaringsplasser for ting som kan være nødvendig under kjøring. Førerkonsollen og kupeen over den har oppbevaringsrom for småting. Båtens lettbevegelige ramme muliggjør økonomisk bruk av en påhengsmotor. For eksempel, med en påhengsmotor på 60 hestekrefter og en last på to personer, er toppfarten cirka 28 knop, og med en 80-hester cirka 32 knop. Med begge motoralternativene er den mest økonomiske marsjfarten rundt 20 knop.

Galleri

Nyheter og kampanjer – rett i innboksen!