DL1050RR V-Strom

DL1050RR V-Strom 2023

V-Strom 1050RR tar deg med på nye eventyr

Varenr.: DL1050RR-VSTROM-2023
Farge:
Veil. utsalgspris fra
219 900,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

Suzuki produserer to versjoner av V-Strom 1050. Dette er standardversjonen og den mest asfaltorienterte, med 17/19-tommers aluminiumhjul og asfaltorienterte dekk. Suzuki V-Strom 1050 er laget for å gi de aller beste kjøreopplevelsene på asfalten. Og jo lengre turen er, jo bedre trives både du og sykkelen. Her er komfort høyt prioritert og landene legges raskt bak på ferden nedover kontinentet. Dessuten takker den ikke nei til en liten avstikker på en grusvei eller to. Men dersom mye gruskjøring står på din agenda, så bør du nok ta en titt på den helt nye DE-versjonen, som har mer grusorienterte egenskaper.

Den høyreiste og elegante allroad-motorsykkelen Suzuki V-Strom 1050 har vært på markedet i 20 år og bidratt til kjøreglede for mange tusen MC-førere over hele verden. Også i Norge har V-Strom vært en populær motorsykkel siden den ble presentert for første gang i 2002. De allsidige egenskapene, i kombinasjon med et tøft utseende og en glimrende komfort, gjør V-Strom til en milsluker for de virkelig store oppgavene.

Når Suzuki feirer 20 år for ikonet V-Strom blir det gjort med en genera-sjon som aldri før har vært bedre. En sportseventyrer som allerede har et godt rykte på seg er blitt enda bedre! V-Strom generasjon 4 er utstyrt med de samme funksjonene og den samme teknologien som bidro til at den forrige generasjonen fikk et forsprang. Det inkluderer hele utvalget av avansert elektroniske kontrollsystemer som er tilsluttet Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S).

Suzuki Intelligent Ride System består av en rekke avanserte elektroniske hjelpesystemer, for å øke sikkerheten under kjøringen. Som fører kan du fritt velge innstillingene for hvert system, slik at disse passer perfekt til ditt nivå, dine ferdigheter og din erfaring. På den måten kan du optimalisere din V-Strom til kjøreforholdene og veibanen til enhver tid. S.I.R.S. består av Suzuki Drive Mode Selector (SDMS), Suzuki Traction Control System (STSC), Cruise Control System, Ride-by-Wire Electronic Throttle System, Bi-directional Quick Shift System, Suzuki Easy Start System, Low RPM Assist, Combined Brake System, Motion Track Brake System, Slope Dependent Control System, Load Dependent Control System og Hill Hold Control System.

Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) er en sentral del av Suzuki Intelligent Ride System. SDMS -programmet har tre ulike kjøremoduser: Active, Basic og Comfort. A er den sterkeste gjennom hele effektregisteret, mens B og C tilbyr redusert effekt, som kan være gunstig under krevende kjøreforhold, som for eksempel svært våt veibane.Også Suzuki Traction Control System har tre ulike nivåer. I tillegg er det mulig å slå av systemet helt. Systemet er programmert til å kontinuerlig overvåke for- og bakhjuls- hastighet, motorturtall, gassposisjon og girposisjon. Resultatet er full kontroll over grepet mot underlaget. Systemet griper ved behov inn umiddelbart for å begrense kraften og bidra til å forhindre hjulslipp.

Svært mye er oppdatert på jubileumsutgaven av V-Strom 1050. Både Ride-by-Wire Electronic Throttle System og Cruise Control System har fått endringer som gjør den enda bedre å kjøre. Også motoren har fått flere oppdater- inger – deriblant nye eksosventiler og en silkemyk girkasse. I tillegg har den altså fått Quickshift-giring. ECM (den elek-troniske datastyringsenheten) og ABS har også fått oppdateringer. Det samme gjelder alu-rammen og støtdemperne. Den nye og lekre TFT LCD-skjermen løfter også modellen flere hakk.

Resultatet er en perfeksjonert, råsterk og moderne V-twin som aldri før har vært enklere å håndtere for både erfarne og mindre erfarne motorsyklister. Listen over originalt Suzuki-tilbehør er lang. Aluminiumkofferter står trolig høyt på listen hos mange. I tillegg finner du flere ulike tilbehør for beskyttelse av ulik deler på sin V-Strom – blant annet en lekker skidplate i aluminium som dekker foran/under motor.

Motor
Effekt
107 hk / 79 kW
Slagvolum
1037 ccm
Tankvolum
20 liter
Dreiemoment
100 Nm
Boring/slag
100 x 66 mm
Sylindere
2
Mål og vekt
Setehøyde
855 mm
Vekt
242 kg
Bakkeklaring
165 mm
Akselavstand
1555 mm
Bredde
940 mm
Høyde
1515 mm
Lengde
2265 mm
Fjæring foran
Invertert teleskopisk
Fjæring bak
Link type Ø260 mm
Forbrems
Dobbel skivebrems Ø310 mm
Bakbrems
Skivebrems
Kjøling
Vannkjøling
Tennpluggtype
Iridium
Motorbeskrivelse
4-takts 90° V2-motor
Egenskaper
Farge LCD-skjerm
Ja
Flere kjøremodus
Ja
ABS
Ja
Annet
Årsmodell
2023
Førerkortklasser
A
Utslipp
122 g/km
Dimensjoner forhjul
110/80R19M/C 59V slangeløs
Dimensjoner bakhjul
150/70R17M/C 69V slangeløs
Drivstofforbruk
5.2 liter per 100 km

    Galleri

    Artikler

    • Hvilken motorsykkel passer for deg?

      Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.