DL1050DE V-Strom

DL1050DE V-Strom 2023

V-Strom 1050DE - Nyhet for 2023!

Varenr.: DL1050DE-VSTROM-2023
Farge:
Veil. utsalgspris fra
224 900,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

Helt siden 2002 har Adventure-motorsykkelen Suzuki V-STROM bidratt til kjøreglede for mange tusen motorsyklister over hele verden. Nå er 4. generasjon V-STROM 1050 her, med en fullspekket og attraktiv DE-modell som appellerer i enda større grad til MC-entusiaster som vil utforske verden på to hjul. Motorsykkelkjøring har aldri vært mer underholdende! «The Master of Adventure – For Wherever Your Journey Takes You». Slik beskrives V-STROM 1050 DE anno 2023. Og det er nettopp det den nye DE-modellen vil gjøre – ta deg med på de virkelige store MC-eventyrene. Enten det er den lange reisen til fjerne strøk som du har drømt om i alle år, eller det er en herlig ettermiddagstur på lokale grusveier i nærområdet. Suzuki V-STROM 1050 DE er et multiverktøy som gir deg herlige kjøreopplevelser uansett hva som er målet og hvor du kjører. Den er komfortabel på motorveien og leken på grusen. Og den har all teknologien du trenger for å gjøre kjøringen både underholdende og sikker – både på asfalt og grus. Da V-STROM kom på markedet for 20 år siden begynte Adventure-segmentet å vokse betydelig over hele verden. Også i Norge. Nå er dette den mest populære MC-klassen. I Norge er omtrent hver tredje nye MC som selges en Adventure-sykkel, som for eksempel V-STROM. Aldri før har Suzuki laget en så komplett Adventure-sykkel som V-STROM DE. Offroad-ikonet DR BIG inspirerte en hel MC-verden allerede på 1980-tallet. DNAet og entusiasmen for offroadkjøring er videreført i V-STROM. DE erstatter XT som vi kjenner fra tidligere. Dette er modellen for MC-entusiasten som trives bedre og bedre jo dårligere veien blir. Geometrien i 1050 DE er optimalisert for offensiv kjøring på ujevnt og krevende underlag. Det stilles høye krav til både komponenter og konstruksjon når veiene blir dårlige. 21-tommers forhjul med grovere dekk, lengre fjæringsvei med optimaliserte støtdempere fra KYB, bredere styre, egen grus-funksjon i Suzuki Traction Control System, muligheter for å koble ut ABS bak, bredere fotpinner og solid bukplate i aluminium gjør V-STROM 1050 DE til den ultimate turkompisen på de virkelige eventyrene! Og legger du til en toppmoderne og råsterk V-twin med solid dreiemoment, komfortabel Quickshift-giring, lekre eikefelger i gull, en nydesignet sal for optimal komfort, en helt ny og lekker 5-tommers TFT LDC multi-informasjons display, USB-utgang og et helt bredt utvalg tilbehør – med blant annet originale Suzuki-kofferter i aluminium, så har du en totalpakke med alt du trenger til eventyret! Svært mye er nytt på V-STROM 1050 DE. Hør bare her hvilke oppdateringer den japanske produsenten har utført for å gjøre modellen til en enda bedre motorsykkel for grusentusiasten: • Et nyutviklet offroadchassis med perfeksjonert geometri som øker både stabilitet og kontrollérbarheten ved kjøring på krevende underlag. • Økt bakkeklaring. • Økt fjæringsvei både i forgaffel og bakdemper, som bidrar til bedre ytelser på grus og ujevnt underlag. • 21-tommers forhjul, aluminiumsfelger i gull og eiker. • En lengre svingarm i aluminium med forbedret vridningsstivhet, for å håndtere den økte fjæringsveien og den lengre akselavstanden. • Adventure-dekkene Dunlop TRAILMAX MIXTOUR leveres som standard. • Bredere styre. • Helt ny sal for deg som trives like godt stående som sittende på krevende underlag. • Ny bukplate under motor i aluminium, solid motorbøyle og en forskjerm som tåler større belastning. Nye Suzuki V-STROM DL 1050 DE er spekket med teknikk og elektronikk som løfter den helt opp i toppsjiktet i dette segmentet. SUZUKI INTELLIGENT RIDE SYSTEM (S.I.R.S.) er hjernen som styrer det hele. Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) tilbyr optimale egenskaper for alle ulike typer underlag og kjøreforhold. Traction Control er en del av det elektroniske systemet, og tilbyr full kontroll under alle forhold. Og selvfølgelig har du muligheten til å deaktivere systemet. Den grusorienterte DE-versjonen har i tillegg fått en egen G-modus for aktiv gruskjøring. I tillegg er det mulig å slå av ABS på bakbremsen. Her er alt lagt til rette for underholdende timer på favorittgrusveien!

Motor
Effekt
107 hk / 79 kW
Slagvolum
1037 ccm
Tankvolum
20 liter
Dreiemoment
100 Nm
Boring/slag
100 x 66 mm
Sylindere
2
Mål og vekt
Setehøyde
879 mm
Vekt
252 kg
Bakkeklaring
190 mm
Akselavstand
1595 mm
Bredde
960 mm
Høyde
1505 mm
Lengde
2390 mm
Fjæring foran
Invertert teleskop
Fjæring bak
Link type
Forbrems
Dobbel Skivebrems
Bakbrems
Skivebrems
Kjøling
Vannkjøling
Tennpluggtype
Iridium
Motorbeskrivelse
4-takt, væskekjølt, 90° V-Twin
Batterispenning
11.2 v
Egenskaper
Farge LCD-skjerm
Ja
Cruise control
Ja
Flere kjøremodus
Ja
ABS
Ja
Annet
Årsmodell
2023
Førerkortklasser
A
Utslipp
120 g/km
Dimensjoner forhjul
90/90-21M/C 54H
Dimensjoner bakhjul
150/70R-17M/C 69H
Drivstofforbruk
5.2 liter per 100 km

    Galleri

    Artikler

    • Hvilken motorsykkel passer for deg?

      Mange av oss har tenkt, drømt og vurdert – ut i fra både fornuftige faktorer eller ut i fra følelser og tanker om hva som er gøy eller kult. Fornuften fokuserer helst på bruksområder, spesifikasjoner eller muligheter i nærområdet eller kjøreturmuligheter. Mens sansene drømmer om motorlyd, estetikk eller nostalgi f eks over MC-merkets historie. Så lenge man er i denne drømmeboblen er mulighetene mange og begrensingene få.