DF9,9B Sport

DF9,9B Sport

Verdens første 9,9-Hk motor med EFI

Varenr.: DF9-9B-SPORT
Båtmotorvariant:
Stammelengde:
Veil. utsalgspris fra
24 990,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

DF9,9B er verdens første 9,9 -hester med EFI (Elektronisk bensininnsprøytning). Motoren har også Lean Burn som sine større "søsken". Lean Burn forbrenningskontroll gir best mulig drivstofføkonomi og lave utslipp. Vekt fra kun 44 kg! Leveres i både manuell og el. start utgave. Råsprek og lett! Nettopp det du trenger! DF9,9B har følgende tekniske finesser: Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Turtallssperre (Over rev. limiter) beskytter motoren mot over-rusing. Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon og man trenger ikke engang starte motoren. Gruntvannsinntak: To vanninntak i forskjellige retninger sørger for at motoren ikke overopphetes på grunn av tilstopping av alger. Fordelen med dette er å unngå motorstopp grunnet alger. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart.

Motor
Effekt
9 hk / 7.3 kW
Slagvolum
327 ccm
Anbefalt turtall
4700–5700 rpm
Drivstoffsystem
Batteriløs innsprøyting
Startsystem
Elektrisk + snor-start
Motortakt
4
Antall sylindere
2
Boring/slag
60.4x57
Annet
Passende propellstørrelser
7"–12"
Mål og vekt
Vektoversikt
DF9,9B Sport: S=44 kg, L=45 kg.
    • Battery-less fuel injection
    • Lean burn
    • SDSM+
    • Anti corrosion

    Tegnforklaringer

    Dette betyr bokstavene i modellnavnene på utenbordsmotorer fra Suzuki Marine.

    • A/B/G/P

      Modellbetegnelse

    • E

      Elektrisk start med trykknapp på motor

    • H

      Rorkultutgave

    • M

      Integrert styring

    • Q

      Gassassistert tilt

    • R

      Elektrisk start med kontrollboks inkl. i prisen

    • T

      Powertrim- og tilt, samt elektrisk start med kontrollboks

    • V

      High thrust-utgave med stor propell og lav utveksling.

    • Z

      Kontraroterende propell

    • D

      Dobbel propell (fra 2024 på utvalgte modeller)

    Artikler

    • Den ultimate utenbordsmotoren

      Utenbordsmotorene fra Suzuki er industriledende med prisbelønt teknologi og innovasjon. 4-takt utenbords-motoren er pakket med tekniske finesser og fordeler. Du kommer raskere fram. Motorene er enkle å betjene. De er stillegående og pålitelige. Du får sjelden motorproblemer. Teknologien hjelper deg med bedre drivstoff- økonomi. De ultimate utenbordsmotorene leverer egenskaper og fordeler som gjør båtlivet enkelt og gir deg gode opplevelser og enda mer moro. Bli kjent med finessene til motoren som er kjent som "Motoren som bare går og går". Det er mange grunner til hvorfor Suzuki regnes som den ultimate motoren.

    • Fredrikstad - Istanbul med en 9,9 hesters motor

      To gode venner dro i 2012 i en liten, åpen båt 3000 km langs den norske kystlinje. De startet opp i Svinesund og innen de var framme i Grense Jakobselv var 1720 nautiske mil tilbakelagt. Ti år har passert og nå vil Espen Mills og Andreas Kalvig Anderson atter ut på eventyr. Denne gangen drar de sørover. Med startssted i Fredrikstad og med ankomstmål Istanbul.

    • På tide å bytte båtmotor?

      Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.