DF25A

Suzuki Marine

DF25A

Først i klassen med rullekam

Varenr.: DF25A
Båtmotorvariant:
Stammelengde:
Veil. utsalgspris fra
51 490,-
Frakt og klargjøring tilkommer

DF25 er de første utenbordsmotorer i klassen som har rullelagre på kamakselens vippearmer. Dette gir vesentlig lavere friksjon i driften av ventilene. Offset veivaksel Veivakselen er plassert litt utenfor sentrum av sylinderen, noe som reduserer sidetrykk mot sylinderveggene når stempelet beveger seg opp og ned. Resultatet er jevnere stempelbevegelse, hvilket forbedrer driftseffektiviteten. Suzuki Lean Burn Control System Dette intelligente drivstoffstyringssystemet «spår» drivstoffbehovet ved å overvåke motorens ytelse- og driftsforhold, og kan slik gi magrere drivstoffblanding til motoren. Resultatet er bemerkelsesverdige forbedringer i drivstofføkonomien. Enkel snorstart Innsprøytningssystemet gir lettere start, men Suzuki går ett skritt videre ved hjelp av en meget enkel snorstart som krever mindre trekkstyrke. Denne starteren gjør det utrolig enkelt for enhver å håndtere påhengsmotoren fordi den starter raskere og lettere. Suzuki påhengsmotorene har en moderne design. Øvrige tekniske finesser: Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Turtallssperre (Over rev. limiter) beskytter motoren mot over-rusing. Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon og man trenger ikke engang starte motoren. Gruntvannsinntak: To vanninntak i forskjellige retninger sørger for at motoren ikke overopphetes på grunn av tilstopping av alger. Fordelen med dette er å unngå motorstopp grunnet alger. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart.

Motor
Effekt
25 hk / 18,4 kW
Slagvolum
490 ccm
Anbefalt turtall
5000–6000 rpm
Drivstoffsystem
Batteriløs innsprøyting
Startsystem
Elektrisk + snor-start
Motortakt
4
Antall sylindere
3
Boring/slag
60.4x57
Annet
Passende propellstørrelser
9"–24"
  • Battery-less fuel injection
  • Lean burn
  • SDSM+
  • Anti corrosion

Galleri

Artikler

  • På tide å bytte båtmotor?

    Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.