DF140BT (Mekanisk)

DF140BT (Mekanisk)

Båtmotor med topp ytelse og kompakt design

Varenr.: DF140B
Stammelengde:
Veil. utsalgspris fra
155 287,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

DF140BT har enkelt vedlikehold*: Oljefilter er designet for lett tilgang.* Oljeutslipp og bredere oljenivåhull (Ø15mm) gjør det enkelt å skifte olje. * Strømlinjeformet og sporty design Forbedret girkasse* Det senker giroljetemperaturen og bidrar til økt holdbarhet for tannhjul. Øvrige tekniske finesser: Selv-justerende kamaksel/registerkjede: Kamakselkjedet passerer et oljebad slik at man ikke trenger å smøre det ytterligere. Registerkjedet er utstyrt med en automatisk, hydraulisk kjedestrammer som sørger for at kjedet har optimal stramming til enhver tid som igjen gjør det vedlikeholdsfritt. Anti-korrosjons- behandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Tiltbegrensingssystem: forhindrer at motoren vipper for langt opp. Fordeler ved dette er at det forhindrer skade på båt og motor nettopp på grunn av at motoren ikke vippes inntil båten. Vanndeteksjonssystem: Dette systemet beskytter motoren mot vann i drivstoffet ved hjelp av et drivstoffilter som registrerer vann. Systemet varsler føreren med visuelle varsler og lydsignaler ved vann i drivstoffet. Fordelen ved dette er å unngå vann i drivstoffet, et problem som kan forårsake bl.a. dårlig forbrenning, lav ytelse og korrosjon. Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon på og man trenger ikke engang starte motoren. Offset drivaksel: Motorhodet er plassert nærmere fronten, for å flytte påhengsmotorenes tyngdepunkt fremover. Fordelen ved dette er mindre vibrasjon, mer kompakt størrelse og stabil styring. 2-trinns nedgiringskonsept: Dette systemet med offset drivaksel har førstetrinnsreduksjon mellom veiv- og drivakselen, og andretrinnsreduksjon inne i girhuset. Dette designet gjør det mulig å ha et større utvekslingsforhold, slik at motoren kan dreie en propell med større diameter. Fordelen ved dette er høy fremdriftseffektivitet med propell med stor diameter, raftig fremdrift hvor propellrotasjonen holdes ved like selv med stor last og at propeller med stor diameter dreies med stor kraft, slik at du kan akselerere hurtig. Støyreduksjon: Støy fra luftinntaket reduseres ved hjelp av en resonator som gjør motoren langt mer stillegående. Fordeler ved dette er behagelig, stillegående drift. Og mindre støy gjør båten til et mer hyggelig sted å være. Easy-start system: Bare vri nøkkelen og slipp, og starteren blir stående innkoblet til motoren starter. Dette systemet gir en jevnere start av motoren. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart. O2 Sensor Feedback System som renser og stabiliserer utslippene.

  • MPC
  • Lean burn
  • Gear ratio 2.59
  • Offset driveshaft
  • Noise reduction
  • Easy start system
  • Tilt limit
  • Water detecting system
  • Self-adjusting timing chain
  • Anti corrosion

Tegnforklaringer

Dette betyr bokstavene i modellnavnene på utenbordsmotorer fra Suzuki Marine.

  • A/B/G/P

    Modellbetegnelse

  • E

    Elektrisk start med trykknapp på motor

  • H

    Rorkultutgave

  • M

    Integrert styring

  • Q

    Gassassistert tilt

  • R

    Elektrisk start med kontrollboks inkl. i prisen

  • T

    Powertrim- og tilt, samt elektrisk start med kontrollboks

  • V

    High thrust-utgave med stor propell og lav utveksling.

  • Z

    Kontraroterende propell

  • D

    Dobbel propell (fra 2024 på utvalgte modeller)

Galleri

Artikler

  • Suzuki påhengsmotor samler opp mikroplast fra sjøen

    Hvordan kan Suzuki bruke produktene sine til å redusere marint mikroplastavfall? Finnes det måter å takle problemet på uten å verken ofre motorytelse eller skade miljøet? Som en løsning på denne utfordringen kom Suzuki opp med idéen ”Micro-Plastic Collecting Device (MPC)”, som på norsk kan oversettes til mikroplastinnsamlingsenhet, festet til båtmotoren.

  • Den ultimate utenbordsmotoren

    Utenbordsmotorene fra Suzuki er industriledende med prisbelønt teknologi og innovasjon. 4-takt utenbords-motoren er pakket med tekniske finesser og fordeler. Du kommer raskere fram. Motorene er enkle å betjene. De er stillegående og pålitelige. Du får sjelden motorproblemer. Teknologien hjelper deg med bedre drivstoff- økonomi. De ultimate utenbordsmotorene leverer egenskaper og fordeler som gjør båtlivet enkelt og gir deg gode opplevelser og enda mer moro. Bli kjent med finessene til motoren som er kjent som "Motoren som bare går og går". Det er mange grunner til hvorfor Suzuki regnes som den ultimate motoren.

  • På tide å bytte båtmotor?

    Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.

  • Suzuki overstiger fire millioner produserte påhengsmotorer

    Suzuki startet opp produksjonen av utenbordsmotoren D55 i 1965. Ingen kunne den gang spå at i løpet av 2022 ville de akkumulerte globale produksjonstallene for utenbordsmotorene har nådd fire millioner.

Nyheter og kampanjer – rett i innboksen!