DF115BTG (SPC)

Suzuki Marine

DF115BTG (SPC)

Varenr.: model-DF115BTG
Stammelengde:
Veil. utsalgspris fra
155,900,-
Frakt og klargjøring kan tilkomme

Verdens første 115Hk 4-taktsmotor med drive-by-wire. DF115BG gir forenklet rigging, silkemyk giring, øyeblikkelig gass / skiftrespons og god drivstofføkonomi.

Enkelt vedlikehold
* Oljefilter er designet for lett tilgang.
* Oljeutslipp og bredere oljenivåhull (Ø15mm) gjør det enkelt å skifte olje.
* Strømlinjeformet og sporty design

Forbedret girkasse
Det senker giroljetemperaturen og bidrar til økt holdbarhet for tannhjul.

Øvrige tekniske finesser:
Selv-justerende kamaksel/registerkjede: Kamakselkjedet passerer et oljebad slik at man ikke trenger å smøre det ytterligere. Registerkjedet er utstyrt med en automatisk, hydraulisk kjedestrammer som sørger for at kjedet har optimal stramming til enhver tid som igjen gjør det vedlikeholdsfritt.
Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet.
Tiltbegrensingssystem: forhindrer at motoren vipper for langt opp. Fordeler ved dette er at det forhindrer skade på båt og motor nettopp på grunn av at motoren ikke vippes inntil båten.
Vanndeteksjonssystem: Dette systemet beskytter motoren mot vann i drivstoffet ved hjelp av et drivstoffilter som registrerer vann. Systemet varsler føreren med visuelle varsler og lydsignaler ved vann i drivstoffet. Fordelen ved dette er å unngå vann i drivstoffet, et problem som kan forårsake bl.a. dårlig forbrenning, lav ytelse og korrosjon.
Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon på og man trenger ikke engang starte motoren.
Offset drivaksel: Motorhodet er plassert nærmere fronten, for å flytte påhengsmotorenes tyngdepunkt fremover. Fordelen ved dette er mindre vibrasjon, mer kompakt størrelse og stabil styring.
2-trinns nedgiringskonsept: Dette systemet med offset drivaksel har førstetrinnsreduksjon mellom veiv- og drivakselen, og andretrinnsreduksjon inne i girhuset. Dette designet gjør det mulig å ha et større utvekslingsforhold, slik at motoren kan dreie en propell med større diameter. Fordelen ved dette er høy fremdriftseffektivitet med propell med stor diameter, raftig fremdrift hvor propellrotasjonen holdes ved like selv med stor last og at propeller med stor diameter dreies med stor kraft, slik at du kan akselerere hurtig.
Suzuki presisjonskontroll (S.P.C.)/Drive by wire: er et teknologisk avansert databasert kontrollsystem med elektroniske ledninger som eliminerer kilden til friksjon og motstand. Fordeler ved dette er at systemet får mindre friksjon og motstand enn det mekaniske systemet med kontrollkabler. Du får rask og pålitelig drift og jevnere giring. Og når systemet kombineres med Lean Burn, forbedres drivstofføkonomien.
Støyreduksjon: Støy fra luftinntaket reduseres ved hjelp av en resonator som gjør motoren langt mer stillegående. Fordeler ved dette er behagelig, stillegående drift. Og mindre støy gjør båten til et mer hyggelig sted å være.
Easy-start system: Bare vri nøkkelen og slipp, og starteren blir stående innkoblet til motoren starter. Dette systemet gir en jevnere start av motoren.
Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart.
O2 Sensor Feedback System som renser og stabiliserer utslippene.

Motor
Effekt
115 hk / 84,6 kW
Slagvolum
2045 ccm
Anbefalt turtall
5000–6000 rpm

Galleri

Artikler

  • På tide å bytte båtmotor?

    Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.