DL800DE

Suzuki MC

DL800DE

Eventyret er dens mål

Varenr.: model-1
Farge:

Den nye V-Strom 800DE ble skapt til å bringe en følelse av eventyr og kjøreglede inn i hver dag, på hver utflukt. Kanskje du ønsker å pendle til jobb eller gjøre et ærend i byen.
Kanskje du vil dra på dagstur og nyte en spennende reise på motorveien eller gjennom noen svingete fjellveier. Eller kanskje du er ivrig etter å ta en lang tur, slå leir og utforske naturen. Uansett formål, er de allsidige egenskapene til V-Strom 800DE konstruert for å svare trofast på kommandoen din og levere en tilfredsstillende kjøreopplevelse uansett hvor du bestemmer deg for å dra.

Målrettet ytelse - en kompakt, kraftig og allsidig ny motor
V-Strom 800DE drives av Suzukis splitter nye parallelle Twin-motor på 776 cm. Den har en langslagskonfigurasjon som gir en fin balanse mellom jevn, kontrollerbar kraft og ytelse med fritt turtall, som du vil glede deg over enten du kjører i byen for å pendle eller drar ut på tur over lange avstander. Det resulterer også i at motoren viser seig utholdenhet ved ekstremt lave hastigheter, noe som gjør det enkelt å kontrollere V-Strom 800DE på skogsveier og stier når du får lyst til å våge deg utover der fortauet slutter og utforske omgivelsene dine videre.
Motorens nye parallelle Twin-oppsett gir den klare fordelen med dens kompakte front-til-bak-størrelse. Dette bidrar til å oppnå optimal vektfordeling og chassisgeometri, både for kryssing av grusveier og stier, og for langdistanseturer. Samtidig hjelper den med å plassere hoftepunktet fremover og gi deg en optimal kjørestilling.
Suzuki valgte en 270-graders veivaksel for Twin-motoren fordi dens tenningstidspunkt bidrar til å levere en jevn tur med mye dreiemoment, positiv trekkraft, samt en behagelig rumling og lyd som ligner på en V-twin.
Den nye motoren og dens jevne gassrespons vil fylle din personlige kjøreopplevelse med moro og glede, selv når du har med en passasjer og bagasje.
Suzuki Cross Balancer
Alle moderne parallelle Twin-motorer med en 270-graders krank-layout bruker en ”primær balanser” for å undertrykke vibrasjoner.
Suzuki har laget en ny biaksial primær balanserer, som er den første på en produksjonsmotorsykkel, som plasserer de to balanserne i 90° i forhold til veivakselen.*1 Denne patenterte*2 mekanismen utmerker seg ved å oppnå en jevnere kjøring, samtidig som designet gjør det mulig for å skape et lettere kraftverk som er mer kompakt fra front til bak.
*1 I følge Suzukis interne undersøkelser
*2 Patent gitt for biaksial primær balanserer som plasserer sine to balansere i 90° til veivakselen.

Eksosanlegg
2-i-1 eksossystemet produserer en behagelig lyd og maksimerer kraftuttaket, enten du nyter en høyhastighets løpetur eller går nedover leirstier med lavt turtall. Enda bedre, to-trinns katalysator bidrar til å tilfredsstille Euro 5-utslippsstandardene. Den oppsvepte lyddemperen er ikke bare stilig å se på, men er også designet for ikke å forstyrre V-Strom 800DEs lange fjæringsvei.

Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) +++

Chassis og elektrisk design
V-Strom 800DE er en toppytende eventyrtourer som er like passende i daglig bruk på vei og i høyhastighetsturer som når du utforsker grusveier og landeveier.
Alle aspekter av chassiset er designet for å fremme god håndtering og kontroll i en rekke virkelige kjøreforhold, og for å prioritere komfort og minimere tretthet på lange turer, selv når du frakter en passasjer og er lastet med utstyr. Den robuste stålrammen, den unikt utformede lettvektssvingarmen i aluminium, 21-tommers fordekk, wire-eiker hjul og Hitachi Astemo (SHOWA) fjæring med nok vandring til å håndtere grus er konstruert for å utgjøre en pakke som gir kraften som trengs for å kjøre tøffere stier, bidrar til kvikk, men stabil håndtering, og gir betryggende rettlinjet stabilitet i alle hastigheter.
V-Strom 800DEs design forblir tro mot V-Strom-arven og Suzuki-designet. Stylinguttrykk på V-Strom 800DE er et moderne nytt utseende. Det skarpe nye ”nebbet” er plassert høyere og lenger unna forhjulet for å visuelt formidle evnen til ”å ta deg forbi” der fortauet slutter. Den karakteristiske sekskantede LED-hovedlysenheten fremhever frontens slanke, lette og kompakte utseende.

Chassisgeometri optimalisert for eventyrturer
Chassisgeometrien har lang akselavstand, lang rake, høy bakkeklaring og et bredt styregrep. Hensikten er å gi maksimal stabilitet og kontrollerbarhet når du kjører på ikke-asfaltert underlag, og å tilby en kjørestilling som effektivt fordeler vekten foran og bak. Dette gjør at du enkelt kan flytte vekten og kontrollere sykkelen når du krysser stier og andre ikke-asfalterte overflater, eller når du kjører i trange svinger i fart. Den forbedrer også håndteringsstabiliteten når du frakter en passasjer og med topp- og sideveskene montert på din V-Strom 800DE.

Komfort og beskyttelse
Det solidmonterte setet er designet for komfort på lange turløyper og for støtte når du står og utforsker uasfalterte veier og stier. Samtidig gir den deg bevegelsesfrihet og gir passasjeren god plass, selv når de valgfrie topp- og sidekoffertene er montert. Den korte frontruten maksimerer sikt og beskyttelse når du utforsker landeveier eller grusveier, og den tilbyr 3-trinns høydejustering. Brede stålfotpinner dekket med gummi med en strukturert overflate gir større stabilitet når du står og hjelper til med å forhindre at støvlene sklir. Den bakre bæreren med integrerte passasjerhåndtak er praktisk for å bære ekstra utstyr eller montere en ekte tilbehørsdeksel.
Knokedeksler er standardutstyr og beskytter hendene dine mot vær og vind og f eks oppvirvlet grus. Og et plastdeksel beskytter motoren når du utforsker tøffere terreng, samtidig som det understreker V-Strom 800DEs eventyrstyling.
Ytterligere komfort og bekvemmelighet er en 20 liters drivstofftankkapasiteten som utvider kjørerekkevidden mellom drivstoffyllinger.

Målrettet elektrisk design
Farget TFT LCD Multiinformasjonsskjerm
V-Strom 800DE tar i bruk et tilpasset 5-tommers farge TFT LCD multifunksjonsinstrumentpanel. Tydelig lesbare informasjonsskjermer av høy kvalitet holder deg oppdatert på alle sykkelens systemer og innstillinger, og gir viktig sanntids driftsstatusinformasjon. Turtelleren fungerer dobbelt som en programmerbar rpm-indikatorlampe, som blinker når motoren når en forhåndsinnstilt hastighet, og LCD-skjermens funksjon som lar deg vise store popup-varsler og advarsler. Manuelle eller automatiske bytteinnstillinger for visningsmodusene dag (hvit) og natt (svart) lar deg maksimere sikten når som helst og i enhver kjøresituasjon.

Særpreget LED-belysning
Det vertikalt stablede paret med karakteristiske sekskantede LED-frontlykter gir deg en klar oversikt over veien foran, samtidig som den tilfører en særegen stil til fronten på V-Strom 800DE. Kompakt LED
posisjonslys, LED-blinklys og LED-baklys sørger for god innsyn og praktisk holdbarhet.

Praktisk USB-port
En USB-port innebygd i venstre side av multifunksjonsinstrumentpanelet gir opptil 5V utgangsspenning og 2A maksimal strøm.
* Bruk av USB-porten mens motoren går på tomgang eller er stoppet kan tømme batteriet. Vær oppmerksom på at batteriet tømmes når du bruker USB-porten.
* Ikke bruk når du vasker motorsykkelen eller når det regner.
* Sett på hetten når USB-porten ikke er i bruk.

Gjør det med formål
Uansett hva formålet ditt er, uansett hvor reisen din tar deg, leverer V-Strom 800DE ytelsen, komforten, bekvemmeligheten og all moroa for å gjøre deg til mester i hvert nytt eventyr.
DL800DE leveres i fargene: Champion Yellow No.2 (YU1) - Glass Mat Mechanical Gray (QT7) - Glass Sparkle Black (YVB)

Motor
Slagvolum
776 ccm
Tankvolum
20 liter
Boring/slag
84 x 70 mm
Sylindere
Dobbel
Mål og vekt
Setehøyde
855 mm
Vekt
230 kg
Bakkeklaring
220 mm
Akselavstand
1570 mm
Bredde
975 mm
Høyde
1310 mm
Lengde
2345 mm
Egenskaper
Farge LCD-skjerm
Ja
Cruise control
Nei
Flere kjøremodus
Nei
ABS
Ja
Lav RPM-assist
Nei
12v-uttak
Nei
Kapasitet oljetank
3,9 l
Annet
Årsmodell
2023
App
Nei
Utslipp
104 g/km
Dimensjoner forhjul
90/90-21M/C 54H tube type
Dimensjoner bakhjul
150/70R17M/C 69H tube type
Drivstofforbruk
22,7 liter per 100 km

Galleri