DF40A

DF40A

Kompakt og lett utenbordsmotor - gir høy ytelse og lavt drivstofforbruk

Varenr.: DF40ATL
Veil. utsalgspris fra
71 390,-
Frakt og klargjøring tilkommer.

Med Suzukis avanserte "Lean Burn" kontrollsystem får du markedets laveste bensinforbruk! Digital elektronisk bensininnsprøytning gir umiddelbar start, mens den lange og tunede inntaksmanifoilen sørger for både ekstra kraft og stille gange. Tomgangskontroll, intern datakraft og et temperaturkontrollert inntakssystem garanterer at din firetakter både går silkemykt på tomgang og reagere knivskarpt ved gasspådrag. Vannavkjølt bensintilførsel sørger for optimal motortemperatur uavhengig av varierende bruksforhold. Suzuki 4-takter yter kontinuerlig og trøbbelfritt. Alle Suzukis påhengsmotorer fra DF40ATL til DF350ATX har selvjusterende kamakselkjede som løper i oljebad, noe Suzuki er alene om blant leverandørene av utenbordsmotorer. Kjedet er utstyrt med en hydraulisk strammemekanisme som er vedlikeholdsfri. Øvrige finesser er: Selv-justerende kamaksel/registerkjede: Kamakselkjedet passerer et oljebad slik at man ikke trenger å smøre det ytterligere. Registerkjedet er utstyrt med en automatisk, hydraulisk kjedestrammer som sørger for at kjedet har optimal stramming til enhver tid som igjen gjør det vedlikeholdsfritt. Anti-korrosjonsbehandling: Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt ”lim” for å beskytte utvendige deler i aluminium. Fordeler ved dette er at korrosjonsbeskyttelsen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet. Tiltbegrensingssystem: forhindrer at motoren vipper for langt opp. Fordeler ved dette er at det forhindrer skade på båt og motor nettopp på grunn av at motoren ikke vippes inntil båten. Ferskvannsspylesystem: En kobling for bruk av vannslangen som gjør at man kan spyle ferskvann gjennom motorens kjølekanaler. Fordelen er at dette er en enkel måte å stoppe korrosjon på og man trenger ikke engang starte motoren. Gruntvannsinntak: To vanninntak i forskjellige retninger sørger for at motoren ikke overopphetes på grunn av tilstopping av alger. Fordelen med dette er å unngå motorstopp grunnet alger. Easy-start system: Bare vri nøkkelen og slipp, og starteren blir stående innkoblet til motoren starter. Dette systemet gir en jevnere start av motoren. Lean Burn: Lean Burn-forbrenningssystemet tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. Fordelen med dette gir betydelig forbedring i drivstoff økonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart.

Annet
Stammelengde
l
Inkludert propellstørrelse
14"
Passende propellstørrelser
9"–17"
Motor
Effekt
40 hk / 29 kW
Slagvolum
941 ccm
Anbefalt turtall
5000–6000 rpm
Drivstoffsystem
Elektronisk innsprøyting
Startsystem
Elektrisk
Motortakt
4
Antall sylindere
3
Boring/slag
72.5x75
Mål og vekt
Vekt
104 kg
Vektoversikt
DF40A: S=102 kg, L=104 kg, X=107 kg.
    • Lean burn
    • Easy start system
    • Sub water inlet
    • Self-adjusting timing chain
    • Anti corrosion

    Tegnforklaringer

    Dette betyr bokstavene i modellnavnene på utenbordsmotorer fra Suzuki Marine.

    • A/B/G/P

      Modellbetegnelse

    • E

      Elektrisk start med trykknapp på motor

    • H

      Rorkultutgave

    • M

      Integrert styring

    • Q

      Gassassistert tilt

    • R

      Elektrisk start med kontrollboks inkl. i prisen

    • T

      Powertrim- og tilt, samt elektrisk start med kontrollboks

    • V

      High thrust-utgave med stor propell og lav utveksling.

    • Z

      Kontraroterende propell

    • D

      Dobbel propell (fra 2024 på utvalgte modeller)

    Artikler

    • Den ultimate utenbordsmotoren

      Utenbordsmotorene fra Suzuki er industriledende med prisbelønt teknologi og innovasjon. 4-takt utenbords-motoren er pakket med tekniske finesser og fordeler. Du kommer raskere fram. Motorene er enkle å betjene. De er stillegående og pålitelige. Du får sjelden motorproblemer. Teknologien hjelper deg med bedre drivstoff- økonomi. De ultimate utenbordsmotorene leverer egenskaper og fordeler som gjør båtlivet enkelt og gir deg gode opplevelser og enda mer moro. Bli med og les presentasjonen av hvorfor Suzuki regnes som den ultimate motoren.

    • På tide å bytte båtmotor?

      Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.