Offset drivaksel (gjelder for Suzuki DF70A og større)
Motorhodet er plassert nærmere fronten, for å flytte påhengsmotorenes tyngdepunkt fremover. Dette fører til mindre vibrasjon • mer kompakt form og stabil styring.

2-trinns Nedgiringskonsept (gjelder for Suzuki DF70A og større)
Dette systemet med offset drivaksel har førstetrinnsreduksjon mellom veiv- og drivakselen, og andretrinnsreduksjon inne i girhuset. Dette designet gjør det mulig å ha et større utvekslingsforhold, slik at motoren kan dreie en propell med større diameter. dette fører til høy fremdriftseffektivitet med propell med stor diameter, kraftig fremdrift hvor propell-rotasjonen holdes ved like selv med stor last, propeller med stor diameter dreies med stor kraft, slik at du kan akselerere hurtig.

SDSM (gjelder for Suzuki DF9.9 og større*)
Denne tjenesten er tilgjengelig gratis*, og lar deg skanne QR-koden som inneholder motorinformasjonen som vises på multifunksjonsskjermen eller multifunksjonsmåleren med smarttelefonen og du kan sende informasjonen videre via e-post. Med SDSM-appen kan du sende din autoriserte Suzuki-forhandler all teknisk informasjon de trenger for å vedlike- holde og vedlikeholde påhengsmotoren din raskt og enkelt. Suzuki multifunksjonsmåler eller Suzuki multifunksjonsskjerm og en smarttelefon som kjører Android eller iOS er påkrevd.

Flertrinns luftinntak (gjelder for Suzuki DF150/DF150A/DF150AP/DF175A/DF175AP/DF200A/DF200AP/DF225/DF250)
Alle sylindre er utstyrt med et langt og et kort innsugningsmanifold, og veksler mellom disse ved lavt og høyt turtall slik at motoren får riktig mengde luft. Dette fører til økt ytelse ved høyt turtall siden mer luft suges inn. Flertrinns luftinntaket øker forbrennings- effektiviteten og maksimerer dreiemomentet ved å levere jevn og effektiv luftstrøm til sylindre ved lavt turtall.

VVT (Variabel ventiltiming – gjelder for Suzuki DF150AP/DF175A/DF175AP/DF200A/DF200AP/DF250/ DF250AP/DF300AP/DF325A/DF350A)
Variabel ventiltiming brukes til å styre åpningen og lukkingen av innsugingsventilene basert på motordriften. Dette fører til jevnt, kraftig dreiemoment. VVT gir imponerende aksel-erasjon under kjøring over hele fartsregisteret.

Direkte luftinntak (gjelder for Suzuki DF25A/DF30A/DF325A/DF350A
En direkte luftstrømbane fra inntaksporten til sylinderen holder inntakstemperaturen nede og forbedrer forbrenningseffektiviteten. Dette fører til høyere effekt fra et lavt slagvolum, noe som fører til forbedret forbrenningseffektivitet.

Drivstoffeffektivitet (gjelder for Suzuki DF9.9B og større (unntatt DF150/DF200/DF225/ DF250)
Lean Burn-forbrenningssystem tilfører motoren den optimale blandingen av drivstoff og luft avhengig av tilstanden. dette fører til betydelig forbedring i drivstofføkonomien i alle fartsregister, spesielt ved marsjfart. Du sparer drivstoff og penger takket være forbedret drivstofføkonomi.

Elektronisk drivstoffinnsprøytning uten batteri (gjelder for Suzuki DF9.9B/DF15A/DF20A/DF25A/DF30A)
Systemkomponentene er basert på komponenter som brukes i våre større motorer, men er utført i mindre størrelse og montert på mindre modeller. Dette fører til rask og enkel oppstart. • Renere drift og mer økonomisk drivstofforbruk. • Bedre ytelse i nesten alle driftsområder.

Dobbel innsprøytning (gjelder for Suzuki DF325A/DF350A)
Dobbel innsprøyting leverer akkurat riktig mengde drivstoff til riktig tid i hver sylinder.
Dette bidrar til høyere ytelse og bedre drivstoffeffektivitet.

Selvjusterende registerkjede (gjelder for Suzuki DF40A og større)
Registerkjedet passerer et oljebad så man trenger ikke smøre det ytterligere. Registerkjedet er utstyrt med en automatisk, hydraulisk kjedestrammer som sørger for at kjedet har optimal stramming til enhver tid. Dette fører til bedre holdbarhet enn andre beltetyper i samme klasse. Vedlikeholdsfri.

Toveis vanninntak (gjelder for Suzuki DF250AP/DF300AP/DF350A/DF300B/DF250W)
Motorens kjølesystem er basert på vannet som strømmer inn de nedre vanninntakene på girhuset med to vanninntak hvor det vanligvis bare er et. Ved den økte vannstrømmen av to vanninntak, får man bedre kjøleevne. Ved at det fremre inntaket er plassert foran girhuset gir det større vannforsyning ikke bare ved høy hastighet, men man kan også kjøre der det er grunt vann.

Suzuki Antikorrosjonsbehandling (gjelder for alle Suzuki modeller)
Spesialbeskyttelse blir påført aluminiumsoverflaten med et sterkt lim for å beskytte utvendige deler i aluminium. Dette gir beskyttelse mot korrosjon, som igjen bidrar til å øke motorenes totale holdbarhet.

Suzuki dobbelt spjedlsystem (gjelder for Suzuki DF325A/DF350A/DF300B)
Motorens kjølesystem er avhengig av at det strømmer vann inn de lavtsittende vann- inntakene på den nedre enheten. Denne modellen har to vanninntak hvor det vanligvis bare er ett. Dette gir økt vanngjennomstrømning – som bedrer kjøleevnen.

Suzuki vanndeteksjonssystem (gjelder for Suzuki DF100A/DF100B og større)
Dette systemet beskytter motoren mot vann i drivstoffet ved hjelp av et drivstoffilter som registrerer vann. Systemet varsler føreren med visuelle varsler og lydsignaler ved vann i drivstoffet. Dette bidrar til å unngå vann i drivstoffet, et problem som kan forårsake bl.a. dårlig forbrenning, lav ytelse og korrosjon.

Suzuki dobbel propell (gjelder for Suzuki DF325A/DF350A)
Suzukis doble propellsystem har to propeller som roterer i motsatt retning på én motor. Dette fører til mer stabil fremdrift i rett linje ved å eliminere laterale krefter forbundet med bruk av én propell. Motorkraften overføres til vannet på en mer effektiv måte. Kraftig bakke- og bremsekraft. Mindre vannmotstand på grunn av lite girhus. • God skyvekraft gjennom vannet og rask akselerasjon ved oppstart.

Suzuki selektiv rotasjon (gjelder for Suzuki DF150AP/DF175AP/DF200AP/DF250AP/DF300AP)
Her har du funksjonen for å velge enten standard eller motroterende modus på samme utenbordsmotor med en valgfri kobling. Dette gir deg muligheten til å bruke standard eller motroterende modus på samme utenbordsmotor.

Suzuki Precision Control (Electronic Throttle and Shift Systems)
(gjelder for Suzuki DF150AP/DF175AP/DF200AP/DF250AP/DF300AP/DF325A/DF350A)
Fjernkontrollen styrer driften ved hjelp av et elektrisk signal i stedet for de tradisjonelle mekaniske kontrollkablene. Dette fører til at systemet får mindre friksjon og motstand enn det mekaniske systemet med kontrol kabler. • Når systemet kombineres med Lean Burn, forbedres drivstofføkonomien over hele spekteret. • Rask og pålitelig drift.

Tilt Limit system (gjelder for Suzuki DF50AV/DF60A og større (unntatt DF60AQH))
Tiltbegrensningssystemet forhindrer at motoren vipper for langt opp. Dette forhindrer skade på båt og motor på grunn av at motoren vippes for langt opp.

Suzuki Troll Mode System (Dorgemodus) (gjelder for Suzuki DF40A og større (unntatt DF150/200/225/250))
Dorgemodussystemet holder båten i gang i en viss hastighet ved lave turtall. Dette fører til at båten kan fortsette å kjøre med en viss hastighet i lave turtall uten at føreren må betjene gassen på båten.

Suzuki Easy Start system (gjelder for Suzuki DF40A og større (unntatt DF250 / 225/200, DF250W, DF150W))
Vri bare nøkkelen om og slipp den, så er starteren klar for motorstart. Dette systemet gir en jevnere start av motoren.

Stillegående drift (gjelder for Suzuki DF150A/DF150AP/DF175A/DF175AP/DF200A/DF200AP/DF325A/DF350A)
Støy fra luftinntaket reduseres ved hjelp av en resonator som gjør motoren langt mer stillegående. Dette fører til stillegående drift. Mindre støy gjør båten til et mer hyggelig sted å være.

Treveislagring (gjelder for Suzuki DF4A/DF5A/DF6A)
Motorens utforming gjør det lett å ta den ut av båten og lagre den på tre av motorens sider. Fordelen ved dette er at motoren kan lagres hvor som helst. Motoren tar liten plass ved transport, og er enkel å håndtere.

Nøkkelfritt startsystem (gjelder for Suzuki DF70A og større (unntatt DF150/200/225/250))
Med dette systemet kan du starte motoren når nøkkelen er i nærheten. Dette gir et mer tyverisikker nøkkelsystem enn et vanlig. Det er ikke nødvendig å sette i nøkkelen for å starte motoren.

Suzuki Clean Ocean project
Også når det gjelder miljøet tar Suzuki også et ansvar. Suzuki Clean Ocean Project ble opprettet for å vise Suzukis engasjement for å redusere marint plastavfall. Her samles grupper av folk som rydder og kaster søppel i vannet langs kysten.

Suzuki ligger foran med prisvinnende innovasjon
Innovasjonsprisene (for teknologisk innovasjon) som NMMA (National Marine Manu-facturers Association) deler ut hvert år, er noen av de mest ettertraktede prisene innenfor marinteknologi. Blant alle nye marine produkter som lanseres i løpet av året, deles prisen ut til «et produkt som viser teknisk ledelse, er praktisk i bruk og kostnadseffektivt, og som virkelig kommer konsumentene til gode».
Fra DT200 Exanté i 1987 til DF30A/DF25A i 2014, har Suzuki utenbordsmotorer blitt tildelt innovasjonsprisen hele åtte ganger. Våre firetakts utenbordsmotorer har vunnet sju av disse prisene, noe som er det største antallet priser noen produsent i bransjen har vunnet i denne kategorien.

Priser tildelt:
1987: DT200 Exanté / 1997: DF70 & DF60 / 1998: DF50 & DF40 / 2003: DF250 / 2006: DF300 / 2011: DF50A & DF40A / 2012: DF300AP / 2014: DF30A & DF25A / 2017: DF350A

Se filmen her