Søk

DL1050XT V-strom

DL1050RCM0_YU1_hovedbilde_Suzuki
219.900,-

Nyhet 2020!

Den rendyrkede og komplette XT-versjonen av Suzuki V-Strom 1050 er skreddersydd for deg som trives best der bygrensen slutter. Dette er kjøremaskinen som sluker flere land eller milevis med grusveier før solen går ned. Med 2020-oppdateringene er V-Strom 1050XT et av de virkelige gode alternativene i Adventure-klassen!

V-Strom 1050XT har en god del ekstra utstyr og teknologi sammenliknet med standard 1050. Den har eikefelger, justerbar vindskjerm, sentralstøtte, krasjbøyler, ekstra motordeksel, handguards, LED signallys, justerbar salhøyde og 12 V-uttak under salen. 1050XT fremstår dermed som en komplett eventyrmaskin for de store oppdragene.

XT-modellen har også Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) med en ny seks-retningers/tre-akset IMU. S.I.R.S. Og den har cruisekontroll, oppdatert ABS og et kombinert bremsesystem som nå inkluderer Hill Hold Control. I tillegg har den såkalt «Slope Dependent Control System» som styrer bakhjulsløft når du kjører bratte nedkjøringer.

Basisoppskriften til kjøregleden finner du i den gjennomprøvde rammekonstruksjonen og den momentsterke V-twinnen på 1037 kubikk. Twin Spar aluminium-rammen er utviklet gjennom mange år og har aldri vært bedre. Den balanserer vekt og stivhet med optimale kjøreegenskaper på alle typer veier. Det gir fantastiske kjøreegenskaper.

Aluminium-svingarmen bak kontrolleres presist av den fullt justerbare støtdemperen. Ved enkelt å bruke dreiehjulet på demperen definerer du sykkelens egenskaper. Du kan stive den opp dersom du har passasjer og bagasje. Eller du kan gjøre den mykere for mer komfort.

Også foran har V-Strom justerbare dempere. Gaffelen fra KYB tilbyr kjøreopplevelser i toppklasse. Den har justering både for kompresjon og returdemping. I sum kan du sette opp din V-Strom 1050 perfekt for deg og din kjørestil. Det er en stor fordel for deg som trives like mye på løst som på fast underlag.

Den oppgraderte motoren har fått et 4-trinns kjøreprogram som gir deg som fører bedre utgangspunkt under alle slags forhold og veier. Traction control-systemet registrerer kontinuerlig hastighet på begge hjulene, åpningen på gassen, motorturtall og gir. Systemet reduserer raskt motorkraften dersom det oppdager hjulspinn, ved å justere tenningen og lufttilførselen i motoren.

Med alle justeringsmuligheter både på støtdempere og motor, er V-Strom 1050 XT klar for alle typer eventyr!

Føreren kan velge mellom fire ulike moduser: 1, 2, 3 og OFF. Trinnene fra 1 til 3 varierer i hvor mye hjulspinn som tillates.

Mode 1 er det minst sensitive nivået. Systemet tillater til en viss grad hjulspinn, og trinn 1 passer for gode forhold på asfalt.

Mode 2 er et moderat nivå hvor systemets traction control griper inn noe tidligere enn i trinn 1. Trinn 2 er for middels godt veigrep.

Mode 3 er det mest sensitive trinnet, som tillater minst hjulspinn før traction control-systemet griper inn. Mode 3 passer fint for regnføre og veier med generelt dårlig grep.

OFF-modus kobler ut hele traction control-systemet. Her har du som fører full kontroll med kraften på bakhjulet.

Høydepunkter:

  • XT-modellen har eikefelger, justerbar vindskjerm, sentralstøtte, krasjbøyler, ekstra motordeksel, handguards, LED signallys, justerbar salhøyde og 12 V-uttak under salen og Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) som standard.
  • Helt nytt design, med klare linjer til Rally Dakar og ikonet DR BIG, markedets første skikkelige adventure-sykkel for seriøs offroadkjøring.
  • V-twin-motoren har mer hestekrefter enn noen gang, beholder sitt sterke dreiemoment i området med lavere turtall og tilbyr god drivstofføkonomi.
  • Den har teknologiske nyheter som Ride-by-Wire (elektronisk gasskontroll), traction control (antispinn) med fire sensitive moduser, en tre-trinns Drive Mode Selector (ulike gassresponser) og Suzukis Easy Start System.
  • Helt nytt multifunksjonelt LCD instrumentpanel, med all den informasjonen du trenger for å gjøre kjøreturen perfekt.
  • Ny Tokico Monoblock firestempelkaliper foran, med 310 mm flytende bremseskive, med Suzuki Anti-lock Brake System (ABS) for optimale bremseegenskaper på alle typer underlag og føre.
  • Suzuki originale alu-bokser leveres som tilbehør, for deg som planlegger langturen.
  • Smart USB-kontakt ved instrumentene, til GPS eller telefonen.

Slagvolum (ccm) 1037
Motortype 4-takt, væskekjølt, 90° V-Twin
Boring & Slag (mm) 100,0 x 66,0
Kjølesystem Væskekjølt
Girtype 6-trinns, konstant utveksling
Fjæring foran Teleskopisk opp/ned gaffel, springfjær, oljedemping
Fjæring bak Link type, springfjær, oljedemping
Forbrems Skivebrems, dobbel
Bakbrems Skivebrems
Dekk foran 110/80R-19M/C 59V slangeløs
Dekk bak 150/70-17M/C 69V slangeløs
Total høyde 146,5 cm
Total lengde/bredde (tommer) 2265 x 940 mm
Salhøyde 85,0 cm
Bakkeklaring (cm) 16,0
Akselavstand (cm) 155,5
Vekt 247
Bensintank (liter) 20 liter
Vekt fulltanket N/A

Veiledende pris fra: 219.900,-

Veil. pris for 2020



Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste
Sammenlign