Søk
<< Tilbake

RM-Z250 Crosskampanje!

Inspirert av suksessene i VM-klassene MX2 og MXGP har Suzuki skapt RM-Z250 – en motocrosser som har alt du ønsker for å være raskest på favorittbanen. Med Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) er det stor sannsynlighet for at du legger konkurrentene bak i støvskyen allerede fra start. Du har ingen garanti for å stå øverst på pallen selv om du er første ute i starten, men det er utvilsomt med på å gi deg en pangstart på løpet.

For hardt underlag eller glatte forhold benyttes Modus A. I denne modusen justerer Holeshot Assist Control tenningen for å redusere hjulspinn og sørger for å levere jevn akselerasjon. Når forholdene på startgropa er gode, og en aggressiv start er mer aktuell, velges Modus B. I denne modusen justerer S-HAC for økt gassrespons og raskere akselerasjon. Systemet frakoples første gang du slipper gassen eller når du legger inn fjerde gir, eventuelt etter seks sekunder (det som inntreffer først). Du kan også velge å ikke bruke systemet ved start.

Fjorårets mange motor- og chassisoppdateringer på RM-Z250 følges opp i år med en del kule visuelle forbedringer. Felgene er nå sortlakkerte. Det samme er styrekronene og sidepanelene. Bakskjermen er blitt gul. Dekalene og saltrekket er også nytt. Sistnevnte i en lekker og velkjent Suzuki gul-sort kombinasjon.

Men det var til 2016-sesongen RM-Z250 fikk de virkelig store oppgraderingene. Ikke mindre enn 80 oppdateringer ble gjort i den potente firetaktsmotoren som byr på svært god kraft til å være 249 kubikk. Bensininnsprøytningen er optimalisert slik at effekten i mellomregisteret og dreiemomentet økes, samtidig som toppeffekten er beholdt. Kraftleveransen er mer lineær enn tidligere. Det gir føreren bedre kontroll.

Den nye luftassisterte framgaffelen fra Kayaba har lavere vekt og mindre friksjon enn forgjengeren. Her justeres forspenningen med luft i stedet for med en fjær. I stedet for å måtte bytte ut fjær for ulik forspenningsvekt, kan du nå enkelt justere lufttrykket med en liten håndpumpe. Kompresjon er justerbar og returdempingen er justerbar på høy- og lavhastighet.

Bak sitter det en effektiv Kayaba-demper som er lett å komme til for å justere forspenningen.

Høydepunkter:
• Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) for lynkjapp start.
• Avansert Kayaba PSF2 framgaffel som benytter luft i stedet for fjær for justering av forspenning. Justeres enkelt ved hjelp av en håndpumpe. 
• Kayaba bakre piggyback-støtdemper med svært praktisk justering av forspenning, kompresjon og retur.
• Sterk 249 kubikk firetakter med økt kraft i mellomregisteret – uten at det har gått utover toppeffekten.
• Effektiv dekompresjon for enklere start.
• Designet for motorcross-konkurranser, blant annet med lettvektsbatteri, elektronisk bensininnsprøytning og 12-hulls bensininjektor for effektiv forbrenning.
• Fører kan enkelt velge mellom to ulike drivstoffprofiler tilpasset ulike kjøreforhold: En rik og en moderat profil.
• Svært lettmanøvrert girkasse gjør giringen mellom de fem girene lekende lett.
• Sortlakkerte racinginspirerte Excel-felger.
• Leveres med Renthal Fatbar styre som er sterkere enn standardstyre og reduserer vibrasjoner.

Les mer om modellen her