Søk

SuperVeloce Rød/Sølv 2020-mod.

SuperVeloce_800_MV-Agusta_red_2020_main
299.900,-

SuperVeloce

Få motorsykkelprodusenter er så tro mot egne tradisjoner som italienske MV Agusta. Det er nye Superveloce 800 et synlig bevis på. Både valg av motor og design avslører kjærligheten til egen historie. Og det er ikke tilfeldig at lekre Superveloce 800 slippes i markedet når selskapet feirer 75 år.

Den tradisjonsrike tresylindrede MV Agusta racingmotoren danner basen – lekkert retro-design sørger for korrekt innpakning. Men la deg ikke lure av retro-imaget! Bak fasaden skjuler det seg nemlig en høyteknologisk teknikkpakke med alt du har på ønskelisten. Og litt til!

Superveloce 800 er bygget med MV Agusta F3 som utgangspunkt. Det betyr racingkvaliteter i premiumklasse. Det gjelder alt fra karbondetaljer til sikkerhetssystemer og bremser.

Motoren er den samme som på F3 800-modellen, med tre sylinder og 148 hestekrefter. Med en tørrvekt på bare 173 kilo sier det seg selv at Superveloce 800 er en underholdende og leken motorsykkel. Toppeffekt ved 13.000 rpm avslører at dette er en sykkel som byr opp til dans både på svingete landevei og ikke minst på bane. Her er det nemlig tryllet frem mye krefter gjennom hele det lange effektregisteret.

Kombinert med markedsledende traction control, ulike kjøremoduser og quickshifter (opp og ned) gir det de aller meste kjøreopplevelsene – om det er på bane eller landevei.

Som på de større «brødrene» hos MV Agusta har også Superveloce den lekre kombinasjonen stålrør-ramme og enkel svingarm i aluminium – en suksessoppskrift MV Agusta ikke slipper med det første. Ingenting på Superveloce har sluppet gjennom designerens nåløye uten streng godkjenning. Se bare på de racinginspirerte retro-lyktene! Modellen allerede har sikret seg designpris for konstruksjonen.

MV Agusta nøyer seg kun med premium-komponenter til sine sykler. Det gjelder også sikkerhet og bremser. Det er naturligvis Bosch 9 PLUSS ABS koblet til bremsesystemet foran. Det er et markedsledende system som også kan kjøres i RACE MODE. Med Rear Wheel Lift-Up Migitation, kontrollerer systemet kraften som leveres til bremsekaliperne foran, for å hindre at bakhjulet reiser seg ukontrollert.

Sammen med traction control, de ulike kjøremodusene og den avanserte motorstyringen, er du sikret mange fantastiske dager på asfalten med nye Superveloce 800.

Høydepunkter:
•    Fantastisk effekt/vekt-forhold med råsterk 798 kubikks rekketreer og fattige 173 kilo tørrvekt!
•    Dashboard TFT 5”color display
•    Cruise control
•    Bluetooth
•    GPS
•    App MVride for kontroll av motor og støtdempere
•    Spesialpakke med Racing 3 eksosanlegg med dedikerte mappinger, bakskjerm i karbonfiber, Tracking and Anti-theft protection og spesialdesignet tanklokk og felger (tilbehør)
•    Rear Wheel Lift-Up Migitation og Bosch 9 PLUSS ABS for optimale nedbremsninger
•    MVICS (Motor & Vehicle Integrated Control System) med 6-injektors motorstyring (Eldor EM 2,0)
•    Ride-By-Wire
•    8-trinn traction control
•    Quickshift (opp- og ned-giring)

Slagvolum (ccm) 798
Motortype 4-takter, 3-sylindret, 12 ventiler
Boring & Slag (mm) 79,0 x 54,3
Effekt (HK) 148 Hk
Kjølesystem Væskekjølt
Girtype 6-trinns, konstant utveksling
Fjæring foran Marzocchi Opp-ned teleskopisk, hydraulisk gaffel
Fjæring bak Progressiv Sachs, enkel støtdemper med justerbar forspenning - Enkel svingarm med aluminiumslegering
Forbrems Doble, Ø320 mm flytende skiver av stål med Brembo 4-stemplet bremsekalipere.
Bakbrems Enkel stålskive med Ø 220 mm diameter
Dekk foran 120/70 - ZR 17 M/C foran (58W)
Dekk bak 180/55 - ZR 17 M/C bak (73 W)
Total lengde/bredde (tommer) 2030 x 730 mm
Salhøyde 83,0 cm
Bakkeklaring (cm) 12,0 cm
Akselavstand (cm) 138,0 cm
Vekt 173 kg tørrvekt
Bensintank (liter) 16,5 liter

Veiledende pris fra: 299.900,-

Veil. pris for 2020



Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste
Sammenlign