Søk

Brutale 1000 RR Sort-Grey

Brutale_1000_RR_Sort_Fluoris_web_MV-Agusta
459.900,-

Brutale 1000 RR Sort-Grey

Det legendariske italienske motorsykkelmerket lar ikke 75 år i markedet gå upåaktet hen – det er nye Brutale 1000 RR et åpenbart bevis på! En av verdens råeste streetfightere er blitt sterkere, lekrere og raskere.

Motoren er hentet fra F4-modellen, og den blir betegnet som den mest avanserte rekkefireren noensinne. Her er det blant annet benyttet avansert teknikk fra MotoGP. Materialvalg viser også at MV Agusta mener alvor. Rådene er laget av titan. Toppeffekt på 208 hestekrefter er rett og slett banebrytende i denne klassen.

For å holde alle hestene kontrollert i tømmene har MV Agusta heldigvis vært raus når de har komponert den tekniske pakken i nye Brutale 1000 RR. Den har fått et silkemykt og topp moderne ride-by-wire-system og fire ulike kjøremoduser du kan velge mellom under kjøringen; Sport, Race, Regn og Custom. Den har naturligvis traction control for å gi deg best mulig kontakt med underlaget under alle typer forhold. Denne er i åtte trinn. Det er mulig å deaktivere TC helt, men vi er usikker på hvor smart det er…

Wheelie control gir kontrollerte akselerasjoner og launch control effektive akselerasjoner. Disse kan også deaktiveres ved behov. ABS-systemet er naturligvis siste generasjon (Bosch 9 Plus), som gir effektiv bremsing og begrenser bakhjulsløft ved de harde nedbremsingene.

Tørrvekten er presset ned til imponerende 186 kilo. Den høyteknologiske rammekonstruksjonen består av en blanding av stål og aluminium, og en enkelbaksving som sparer mye vekt. Den lette konstruksjonen går ikke på bekostning av stivheten i gatesykkelen, som også gjerne legger bak seg raske rundetider på banen.

Premium støtdemping er en betingelse for et kjøretøy med disse spesifikasjonene. Og hva passer vel bedre enn gullfargede herligheter fra Öhlins! Brutale 1000 RR kommer med en Öhlins Nix EC-gaffel, og Öhlins TTX støtdemper bak. I tillegg har den Öhlins EC elektronisk styredemper for kontroll i de virkelig harde takene. Styredemperen gir ekstra ro i kjøringen når gummi og asfalt slåss som verst med hverandre.

Brembo sørger for at Brutale 1000 RR får kontrollere og effektive nedbremsinger. Foran sitter det skive på 320 millimeter. Bak er det dimensjonen 220 millimeter. Alt styres altså kontrollert av Bosch 9 Plus ABS-systemet som er markedsledende på området.

Legg for øvrig merke til det lekre 5-tommer stor TFT-panelet med alle nødvendige data som du trenger under kjøringen godt synlig. LED-lys er også standard både foran og bak. Det er ikke spart på noe i nye Brutale 1000 RR – her er det bare å komme til dekket bord og nyte fra første sekund!

Høydepunkter:
•    Ekstreme motorytelser på 208 HK.
•    Toppfart på over 300 km/t
•    Öhlins støtdempere (elektronisk justerbare)
•    Öhlins styredemper (elektronisk justerbar)
•    Pirelli Super Corsa dekk for optimalt grep
•    Cruise Control
•    4 ulike kjøremoduser (Sport, Race, Regn, Custom)
•    Bluetooth
•    Motor og støtdempere settes opp ved hjelp av MVride App
•    Launch Control
•    Wheelie Control
•    Quickshifter (opp- og ned-giring)

Slagvolum (ccm) 998 ccm3
Motortype 4 sylindre, 4-takt, 16 ventiler
Boring & Slag (mm) 79 x 50,9
Effekt (HK) 208 Hk
Girtype Kasettype, 6 gir
Fjæring foran Öhlins Nix Opp-ned gaffel, justerbar
Fjæring bak Öhlins enkel demper
Forbrems Dobbel skivebrems
Bakbrems Enkel stålskivebrems
Dekk foran 120/70 ZR17M/C (58W)
Dekk bak 200/55 ZR17M/C (78W)
Total lengde/bredde (tommer) 2080 x 805 mm
Salhøyde 845 mm
Bakkeklaring (cm) 141 mm
Akselavstand (cm) 1415 mm
Vekt 186 kg tørrvekt
Bensintank (liter) 16 liter

Veiledende pris fra: 459.900,-

Veil. for 2020



Klargjøring- og registreringskostnader kommer i tillegg.

Legg til i min huskeliste
Sammenlign