DF300A
Suzuki leverer "det meste" av teknologi på denne modellen: Lean Burn kontroll gir lavt bensinforbruk og lave utslipp. APX-modellen har også et helt nyutviklet girhus som kan brukes både som høyre- og venstregående. DF300AP viderefører fordelene med mange av de avanserte teknologiene som er utprøvd i våre andre V6-ere. Egenskaper som doble overliggende kamaksler (DOHC), fire ventiler per sylinder, Motoren har variable ventiltider (VVT), og flerpunkts elektronisk innsprøytningssystem. Andre kvaliteter, som en smal 55-graders V-blokk-konstruksjon, offset drivaksel, og totrinns gir-reduksjon, gjør DF300AP kompakt og elegant.
Alle Suzukis påhengsmotorer fra DF40ATL til DF350ATX har selvjusterende kamakselkjede som løper i oljebad, noe Suzuki er alene om blant leverandørene av utenbordsmotorer. Kjedet er utstyrt med en hydraulisk strammemekanisme som er vedlikeholdsfri.
Artikler
På tide å bytte båtmotor?
Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.
Suzuki overstiger fire millioner produserte påhengsmotorer
Suzuki startet opp produksjonen av utenbordsmotoren D55 i 1965. Ingen kunne den gang spå at i løpet av 2022 ville de akkumulerte globale produksjonstallene for utenbordsmotorene har nådd fire millioner.