DF250A
Suzuki DF250APX-modell har et girhus som kan brukes både som høyre- og venstregående. Motoren viderefører fordelene ved mange av de avanserte teknologiene som er utprøvd i våre andre V6-ere, slik som doble overliggende kamaksler (DOHC), fire ventiler per sylinder, variable ventiltider (VVT) og flerpunkts elektronisk innsprøytningssystem.
Andre kvaliteter, som en smal (55°) V-blokk-konstruksjon, offset drivaksel og totrinns girreduksjon, gjør DF250AP kompakt og elegant.
Alle Suzukis påhengsmotorer fra DF40ATL til DF350ATX har selvjusterende kamakselkjede som løper i oljebad, noe Suzuki er alene om blant leverandørene av utenbordsmotorer. Kjedet er utstyrt med en hydraulisk strammemekanisme som er vedlikeholdsfri.
Se også disse
Artikler
På tide å bytte båtmotor?
Mange av fritidsbåtene som frekventerer norskekysten i dag er over tjue år gamle. Og mange av fritidsbåtene har de samme båtmotorene som båten ble motorisert med som ny.