Fokus i år er informasjonsdeling med vekt på verdiskapning, næringsutvikling, turisme samt fokus på god og trygg kjøring, MC opplæring, kvinner og MC, ungdom og MC med mer. Dette skjer gjennom en digital informasjonskampanje. Videre blir det lagt opp til dialog og aktivitet (COVID-19 tilpasset/digitalt). Vi deler på gode MC-historier m.m. som vi kan spre digitalt.

Hver dag denne uken vil journalist for MC-avisa Rolf W. Marthinsen Motor24.no lage podcaster om ulike tema. Podcastene vil være representative for hva som er tema de ulike ukedagene. Rolf har som mål å ha to gjester i hver sending. Gjester som bor geografisk langt unna intervjues på telefon. Og det blir andre gode produksjoner også denne uken: Bl.a. gjennom at mc-journalister som Ole-Andreas Isdahl, Peter Ozsvat Carlsson med sin friske og spennende Calvat’s Garage. Erik Kjuus med sin Motorsykkelpodden deltar også i Motorsykkelens Uke. Videre vil andre frivillige informasjons- og kommunikasjonsinteresserte med interesse for motorsykkel delta med ulike informasjons- og redaksjonelle prosjekter/podcaster gjennom uken. (Det er et frivillig prosjekt så flere kan koble seg på ved å ta kontakt med koordinator, se senere i informasjonsskrivet).
Inviterte og involverte i prosjektet er Norges Motorcykkel Union (NMCU), Norges Motorsportforbund (NMF) som er en del av Norges Idrettsforbund, Motorsykkelimportørenes Forening (MCF) som importerer alle de store mc-merkene i Norge, Norsk MC-Forhandlerforening (NMCF), som organiserer landets MC-faghandlere, Trygg Trafikk, NAF og NAF MC, KNA – Kongelig Norsk Automobilklubb som bl.a. eier og pusser opp MC-bransjens viktigste treffsted utenfor Oslo; Tyrigrava, WIMA – nettverket for damer på MC, The Litas, en åpen kjøregruppe for kvinner på MC, Motorsykkelsiden på Facebook med over 50.000 følgere, Autoriserte Kjøreskolers Landsforbund, ATL, og Trafikkforum som organiserer landets førerskoler/opplæring, MC-Messa 2022 – Norges Varemesse, Hubriding.no, Straand Hotel/De Historiske Hotel og spisesteder i Norge og nyhetsportalen Reitwagen.no og Motor24.no. MC-Avisa, som er Norges største og eldste motorsykkelmagasin, er mediepartner for Motorsykkeluken 2021.

Målet med uken er det samme som tidligere – å bidra til å gjøre forbruker og motorsykkelinteresserte klar for en ny sesong – som snart står for døren. Det legges således ikke opp til ekstra aktiviteter i butikk, kun til informasjonsdeling hvor vi alle oppfordres til å delta for å spre det gode budskapet om motorsykkelsesongen som snart nærmer seg. Og forhandleren er motorsyklistens beste venn og informasjonskilde.

Kontakt din forhandler og sjekk hva som skjer enten fysisk eller digitalt.